המהפכה החלה: משאית חשמלית אוטונומית ראשונה קיבלה היתר לנסוע על כביש ציבורי

המשאית החשמלית, במשקל 26 טון, קיבלה לראשונה אישור לנסוע על כביש ציבורי בשבדיה • עלות ההובלה של מטענים תוזל בכ-60% לעומת משאית דיזל עם נהג

כמו קסדת לוחם סער ממלחמת הכוכבים. המשאית האוטונומית // צילום: רויטרס

המהפכה בעולם השינוע הבינלאומי החלה היום (רביעי) בשבדיה: משאית חשמלית אוטונומית ראשונה החלה להעביר משלוחים על כבישים ציבוריים בשבדיה, לראשונה בעולם .

 

רוברט פאלק, מנכ"ל חברת הסטארט-אפ השבדית איינריד, שבנתה את מערך הנהיגה האוטונומי למשאית, אמר כי החברה נמצאת במגעים עם ספקים גדולים כדי לסייע בהיקפי הייצור ובהזמנות, וכי היא לא שוללת פיתוח עתידי של משאיות גדולות הרבה יותר בעתיד. "האישור לנוע בכביש ציבורי הוא אבן דרך חשובה, מדובר בצעד גדול לטכנולוגיית הנהיגה האוטונומית", אמר פאלק, ששימש בעבר כמנהל חברת הרכב השבדית וולוו לרויטרס.

 

המשאית של איינריד, מזכירה לטענת רבים את קסדת לוחמי הסער מסדרת הסרטים "מלחמת הכוכבים". משקלה של המשאית בתפוסה מלאה הוא 26 טון, והיא אוטונומית לגמרי – ללא תא נהג. לפי הערכות החברה, המשאית החשמלית האוטונומית מפחיתה את עלויות ההובלה בכביש בכ-60% לעומת משאית דיזל עם נהג.

 

המשאית מצוידת בטכנולוגיה אוטונומית ברמה 4, הקטגוריה השנייה בגובהה בעצמאות כלי רכב, המסתייעת במפעיל מרחוק. היא משתמשת בפלטפורמת Nvidia Drive כדי לעבד נתונים חזותיים בזמן אמת. המפעיל של המשאית, יושב קילומטרים רבים ממנה, והוא יכול לפקח ולשלוט בעד 10 כלי רכב במקביל. לדברי פאלק, איינרייד תבקש בשנה הבאה רישיונות לכבישים נוספים בשבדיה, והיא מתכננת להתרחב לארצות הברית – השוק הגדול ביותר בעולם לשינוע מטענים במשאיות.

 

איינריד קיבלה עד כה הזמנות למשאית החדשה מחברת המכולות הגרמנית Lidl, חברת המשלוח Svenska Retursystem ומחמש חברות קמעונאיות גדולות. החברה שואפת להפעיל 200 משאיות אוטונומיות עד סוף 2020.

 

ברחבי העולם משקיעות חברות רבות במשאיות אוטונומיות. כך למשל חברת הרכב האמריקנית פורד, שהתחייבה להשקיע 500 מיליון דולר במשאית החשמלית שהיא מפתחת תחת השם "רייאן".

 

חברות לשילוח מטענים ברחבי העולם נמצאות בשנים האחרונות תחת לחץ רב. הן נדרשות להוריד את זמני האספקה, להפחית את פליטת המזהמים של המשאיות ובד בבד להתמודד עם מחסור הולך וגובר בנהגים.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר