זהירות: הודעה המתחזה לבנק פועלים

בשעות האחרונות מקבלים ישראלים מסרון מלחיץ לכאורה שחשבונם נחסם מטעם בנק הפועלים - מדובר בהונאה הנועדה לגניבת מידע אישי ומומלץ שלא להקיש על הקישור המצורף בה

סניף בנק הפועלים ברעננה // צילום המחשה: יהושוע יוסף

בשעות האחרונות נשלחת הודעת SMS לבעלי טלפונים סלולריים בישראל. ההודעה מוצגת כהודעה שנשלחת מבנק הפועלים בטענה שחשבון הבנק של הלקוח נחסם: "בנק הפועלים – החשבון שלך נחסם", נכתב בהודעה שמצורף אליה קישור.

לחיצה על הקישור עשויה לגרום לגניבת התכנים הנמצאים במכשיר שלכם, החל מתמונות, דרך סרטונים ועד לקבצי שמע ואפילו הקלטות שיבוצעו ללא אישורכם. מדובר לרוב בתכנות רוגלה המותקנות במכשירים שלכם שעוקבות אחריכם בקלות, מיד לאחר הלחיצה על הלינק שנשלח אליכם.

אז איך פועלת השיטה? על פי מומחה אבטחה עימו שוחחנו, לחיצה על לינק לא מזוהה כדוגמת זה, מעניקה לשולח הלינק גישה לטלפון שלכם. כל התכנים שלכם "נשאבים" לשרת של מפעיל הרוגלה. מי ששלח את הלינק יכול להקליט אתכם, להפעיל את מצלמת הטלפון שלכם מבלי ידיעתכם, ולשאוב את כל התכנים הקיימים בו מבלי שתבחינו בכך, ולכמה זמן שהוא חפץ.

החשבון שלכם לא באמת נחסם. צילום ההודעה המתחזה

בשנים האחרונות נחשפנו ללא מעט תרמיות מסוג זה. הודעות שנשלחו כביכול משופרסל, אל על, יונייטד איירליינס, קופת חולים כללית וחברות גדולות נוספות המוכרות במשק הישראלי, עם קישור לאתר שנראה על פניו כאתר בטוח, גרמו ללא מעט ישראלים לאפשר גישה למכשירים שלהם לגורמים עוינים. 

ההמלצה שלנו היא לא ללחוץ על הקישור, למחוק את ההודעה ולהזהיר את קרוביכם שלא לעשות את הטעות שעשויה לחשוף פרטים אישיים שנמצאים במכשירים הניידים שלכם.

תגובת בנק הפועלים לידיעה: ״ככלל, נציגי הבנק לא יבקשו באופן יזום סיסמאות אישיות. במידה ולקוח נדרש לעשות כן על ידי גורם כלשהו, יש לסרב ולדווח על כך מיידית למוקד שירות הלקוחות של פועלים באינטרנט בטלפון 2409*. מערך הגנת הסייבר של הבנק פועל 24/7 על מנת לנטר ולסכל אירועים מסוג זה״.

[עדכון 15:41] - הוספת תגובת בנק הפועלים

 

לעוד חדשות טכנולוגיה - הצטרפו לטלגרם שלנו ותדעו ראשונים

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר