"הכל שקוף ואין מה להסתיר"

בהתאחדות הגיבו לפרשה שנחשפה ב"ישראל היום", שלפיה נמצאו חריגות בשכרם של המנכ"ל וסמנכ"לית הכספים • לדבריהם, יגישו מסמכים שיוכיחו כי ההעלאות נעשו כדין

צילום: אלן שיבר // רותם קמר (במרכז). בהתאחדות יציגו את פעילותו בניהול הליגות ובארגונן

חשיפת "ישראל היום" אתמול (שלישי) על חריגות השכר בהתאחדות לכדורגל עוררה הדים. כזכור, דו"ח החשב הכללי במשרד האוצר גילה כי יש חריגות בשכרם של המנכ"ל רותם קמר וסמנכ"לית הכספים אורית אורביטו בהיקף כולל של כחצי מיליון שקלים בשנים 2016-2017, ובשל כך זומנו ראשי ההתאחדות לשימוע במשרד האוצר. 

הסיפור עשוי להסתעף בימים הקרובים, כאשר משרדי הממשלה יבדקו אילו תפקידים מילא קמר בזמן המדובר. המנכ"ל טען בשימוע כי שימש גם סמנכ"ל ומנהל הליגות. 

מנגד, בדיקה ראשונית של משרד האוצר העלתה כי מי שמוגדר כמנהל בליגות בהתאחדות הוא אבי לוי. מדובר בליגות א', ב' ו־ג' ובליגות הילדים והנוער, שכן שתי הליגות המקצועניות, ליגת העל והליגה הלאומית, נמצאות באחריות מינהלת הליגה. בהתאחדות לכדורגל מתכוונים להציג כסימוכין לטיעוניהם את חברותו של קמר כיו"ר ועדת הליגה והגביע ואת פעילותו בניהול ובארגון של הליגות. 

כמו כן, בשימוע שנערך להתאחדות נשאלו אנשיה כיצד המנכ"ל אישר לעצמו לכאורה העלאת שכר, אך הם נענו כי לא כך הדבר. גם בנושא הזה בהתאחדות הבטיחו כי יגישו מסמכים שהעלאת השכר נעשתה כדין. 

שלומי ברזל, ראש מערך ההסברה של ההתאחדות, מסר אתמול בתגובה: "את שכר הבכירים בהתאחדות לכדורגל ניתן לראות דרך רשם העמותות. הכל שקוף ואין מה להסתיר".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר