דו"ח השכר של ה-WWE נחשף: ברוק לסנר בראש

נחשף דו"ח השכר של מותג הספורט הבידורי • המתאבק המיתולוגי ברוק לסנר בראש הרשימה עם למעלה מ-12 מיליון דולרים לשנה, לפני בונוסים • נשים: ראוזי בראש

ברוק לסנר // צילום: AFP

כשחושבים על ספורט בידורי, סביר להניח שחושבים על ה-WWE. תאגיד הענק  שהוקם ב-1952 ומגלגל הכנסות של יותר מ-700 מיליון דולר מדי שנה. תחת וינס מקמהון הוא הולך ומתרחב כל העת. לפני כחצי שנה החל התאגיד להפעיל תכנית פיתוח קבועה באי הבריטי בשם NXT UK, במקביל ל-NXT שפועל בארה"ב. בד בד, חוץ מתכניות Raw ו-Smackdown המוכרות פועלת 205 Live, שמיועד לכוכבים במשקל כ-93 ק"ג ומטה.

כעת, נחשף דו"ח השכר של החברה שמציג כמה מרוויחים הכוכבים של הארגון, שמציתים את דמיונם של אוהדיהם בארה"ב בפרט ובעולם כולו. מי שנמצא בפסגה הוא אלוף העולם במשקל כבד לשעבר של ה-UFC, ברוק לסנר, שלפני הצטרפותו לעולם ה-MMA ולאחר העזיבה בחזרה לספורט הבידורי, היה המתאבק הצעיר ביותר שזכה באליפות ה-WWE בגיל 25, וזה שהחזיק לפרק הזמן הממושך ביותר בחגורת האליפות האוניברסלית - 504 ימים.

רונדה ראוזי // צילום: AP

מהדו"ח עולה כי שכרו עומד על 12 מיליון דולר לשנה ובונוס של חצי מיליון דולר לכל הופעה בקרב מרכזי. אחריו, נמצא ג'ון סינה שמדי פעם מנסה את דרכו בעולם הקולנוע, אך יכול להסתפק ב-WWE בלבד עם 8.5 מיליון דולר בשנה. הבונוס לקרבות מרכזיים שלו שווה לזהו של לסנר. שיאנית השכר לנשים היא אלופת UFC לשעבר נוספת, רונדה ראוזי, עם שכר שנתי של 1.5 מיליון דולר.

את העשירייה הראשונה של שיאני השכר לגברים סוגרים (בדולרים): רומן ריינס – 5 מיליון, רנדי אורטון - 4.5 מיליון, איי.ג'יי סטיילס - 3.5 מיליון, סת' רולינס - 3 מיליון, אנדרטייקר ומייק "דה מיז" - 2.5 מיליון, דין אמברוס וקווין אואנס - 2 מיליון. בתחתית השכר לגברים נמצא קרט הוקינס עם 200 אלף דולר לשנה.

מנתוני השכר של הנשים עולים פערים משמעותיים ביחס לגברים. לאחר ראוזי נמצאות שרלוט פלייר עם 550 אלף, ניקי בלה ואלכסה בליס שמשתכרות 350 אלף כל אחת, ואילו אחותה של ניקי, ברי, וכן מיקי ג'יימס ונטליה מקבלות 300 אלף דולר כל שנה.

בתוך כך, נתוני השכר של בכירי התאגיד הוצגו, ומהם עולה כי וינס מקמהון מקבל 2.4 מיליון דולר וסגן הנשיא לאירועים חיים שהוא כוכב מפורסם בפני עצמו, טריפל H, מקבל חוזה ניהול על סך 1.1 מיליון דולר וחוזה טאלנט נפרד של 1.6 מיליון דולר. המפיק של התאגיד, קווין דאן, ומנהל הכספים, ג'ורג' באריוס, מקבלים כל אחד שכר של 800 אלף דולר.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר