זחלים של טוואי התהלוכה // צילום אילוסטרציה: Getty Images

40 ילדים נפגעו מזחל "טוואי התהלוכה"

קבוצת ילדים בגילי 14-7 פונו לביה"ח בנהריה, אחרי שלנו בחורשה וסבלו מפריחה • החשד: נפגעו מזחלי "טוואי התהלוכה"

קבוצה של 40 ילדים ונערים בגילי 14-7 פונו היום (שני) למיון "טרם" בנהריה עם תלונות על פריחה, נפיחות וגירוד בעור ובעיניים, אחרי שישנו בחורשה בצפון

החשד הראשוני של הרופאים מעלה שמדובר ב"טוואי התהלוכה", שהוא זוחל מסוכן שיכול לעורר תגובה אלרגית. לאחר טיפול רפואי ראשוני במיון "טרם", הנערים הופנו לבית החולים להמשך טיפול ומעקב. 

מנהל מיון "טרם" בנהריה, יהודה קרוננברג, אמר: "החשד הראשוני שלנו הוא שמדובר בטוואי התהלוכה. קיימנו הערכת מצב בשיתוף עם חמ"ל משרד הבריאות וחמ"ל משרד החינוך, והילדים והנערים יפונו לבית החולים בנהריה". 

טוואי התהלוכה, שמכונה גם תהלוכן האורן, הוא מין עש שזחליו ניזונים ממחטי אורן. לקראת שלב ההתגלמות, שקורה בחודשים מרץ-אפריל, הזחלים יורדים מהעץ בתהלוכה ומסתתרים בקרקע בעומק של כ-15 סנטימטרים. 

גופם של הזחלים מכוסה בשערות צמריריות, אולם שערות אחרות, מיקרוסקופיות, הן המסוכנות והן מכילות חומרים רעילים שנועדו להגן על הזחלים מפני טורפים. כשביער נמצאים זחלים במספרים גדולים, השערות הזעירות של הנשלים מתפזרות ונשארות על פני הקרקע ועלולות להיות מטרד חמור לבני אדם. ילדים ואנשים רגישים עלולים לסבול מגירוי קשה בעור ומצריבות, והסכנה היא חמורה במיוחד כשהשערות חודרות לעיניים ולמערכת הנשימה.

את הסטורי שלנו כבר בדקתם היום? הצטרפו כאן לאינסטגרם של ישראל היום

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו