צילום: מתוך הסדרה // יהיה גדול גם באמריקה? גד אלמלח

סיינפלד הצרפתי: נטפליקס בסדרה מפתיעה

גד אלמלח, קומיקאי יהודי צרפתי מצליח מאוד, רוצה לכבוש את אמריקה • גם סיינפלד האמיתי מבליח להופעת אורח • הסדרה מהפנטת וקודרת כאחת, ומרתקת לאורך כל הדרך

אם יש לאנשים מכל קצוות העולם איזו שאיפה משותפת בתקופתנו, היא לבטח הרצון לכבוש את ארה"ב ולהגשים את החלום האמריקני. המציאות היום מאוד ברורה: לא משנה כמה גדול תהיה בארץ מוצאך, כל עוד אף אחד לא מכיר אותך בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות - זה פשוט לא נחשב.

 

קחו כדוגמה את הסטנדאפיסט הצרפתי גד אלמלח, יהודי יליד קזבלנקה, שמגלם את עצמו בסדרה חדשה שיצר ועלתה בסוף השבוע בנטפליקס. הוא ענק בצרפת, ברמות שקשה לתאר. פעם הצליח למלא את אולם אולימפיה המיתולוגי בפריז למשך שבעה שבועות ברצף של הופעות, וכל הכרטיסים אזלו. לאורך השנים קיבל אותות כבוד ממלכתיים, עשה בוחטות של יורו, האקסית שלו (ואם בנו) היא נכדתם של רנה נסיך מונקו וגרייס קלי, הוא מצטלם לסלפי עם כל צרפתי שנתקל בו ברחוב, מקפיד לדבר על עצמו בגוף שלישי ומסתובב עם הכינוי המחייב "סיינפלד הצרפתי".

 

העובדה שהצליח לגייס להופעות אורח בפרויקט הזה את ג'רי סיינפלד המקורי (שכמובן מאלץ אותו בדרכים משפטיות לשנות את הכינוי ל"ריי רומנו הצרפתי") ואת ז'אן-פול גוטייה, בוודאי אומרת משהו על האיש המפורסם שאף אחד לא מכיר מחוץ למדינתו.

 

"גדול בצרפת" היא קומדיה, אבל לא מהסוג הקורע שמלא בפאנצ'ים. למען האמת, הסדרה די קודרת ולעיתים גם מדכאת, אך בו בזמן היא מהפנטת. היא מציגה את השינוי שעובר על הדמות הראשית, כוכב פריזאי שנוחת בארה"ב כדי לחזק את הקשר עם בנו היחיד, וממש מתקשה להסתגל לחיים האפורים, שבהם איש לא מזהה אותו, אף אחד לא צוחק מהבדיחות שלו, הקשרים שלו לא פועלים ול-‭1.8‬ מיליון העוקבים שיש לו באינסטגרם אין שום משמעות, כי הם צרפתים וזה לא עושה רושם על האמריקנים.

 

"גדול בצרפת", בדומה לעונה השנייה של "איש חשוב מאוד", מתרגמת לצופה את הקושי בחיי מהגר, ואת הטלטלה הנפשית שמתפתחת כשמאבדים את הכוכבנות ופולחן האישיות שנלווה אליה. הכריזמה של אלמלח סוחפת ומניעה את הסיפור המלא בדמויות משנה מוזרות, ומספקת עניין, ביקורת וסאטירה לאורך כל שמונת הפרקים. "גדול בצרפת" כנראה לא תהפוך את אלמלח לענק בארה"ב, אבל היא בהחלט צעד ראשון בדרך.
 

גדול בצרפת, נטפליקס
 

• משחקי הכס: עשרת הפרקים הגדולים

• הלהקה האנטי-ישראלית מאיסלנד בישראל

• מיכל אנסקי מתמודדת עם שיתוק בפנים

• עורכי הדין מגיבים: וויליאם בגד בקייט?

• הישראלי הזה הדהים את בריטניה!

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו