חיישן טביעת האצבע של גלקסי S10 נפרץ

בעיית אבטחה? משתמש הראה כיצד עם טביעת אצבע מכוס יין, תוכנת עריכה ומדפסת תלת מימד אפשר לשטות בחיישן טביעת האצבע של מכשיר הדגל החדש של סמסונג

גלקסי S10. פריץ // צילום: נועם דביר

אז מה צריך כדי לפרוץ גלקסי S10? טביעת אצבע מכוס יין, פוטושופ ומדפסת תלת מימד. מסתבר שחיישן טביעות האצבע בסמארטפון הדגל האחרון של סמסונג, שמשמש גם לאבטחת קבצים מוגנים, כניסה לאפליקציות בנקים ומה לא, לא חסין בפני פריצה. 

משתמש בשם Darkshark, פרסם פוסט שבו נטל את טביעת האצבע שלו מכוס יין, ועם תוכנת פוטושופ ומדפסת תלת מימד יצר תבנית שלה – שזוהתה כטביעת אצבע אמיתית ופתחה את נעילת המכשיר. 

זאת, אגב, לכאורה שהחיישן מהדור החדש, שמותקן תחת המסך של הגלקסי פועל על גלי קול ואמור להיות מדוייק וחסין יותר מקודמיו שהסתמכו על צילום והשוואת תמונה באינפרה אדום. 

ראוי להזכיר שכל שיטות האבטחה הביומטריות למכשירים, מטביעות אצבע ועד פתיחה עם תמונת פנים אינן עדיין חסינות דיין: ב-2016, שוטרים פתחו טלפון של קורבן רצח עם הדפסת תלת מימד של פניו, ובטלפונים בחלק מהדגמים האחרונים של וואווי אפשר לשטות פשוט עם צילום פניו של הבעלים. חוקרים בחברת אבטחה הצליחו לפרוץ לאייפון X באמצעות מסיכת פנים זולה יחסית לייצור – לצערנו, דוגמאות לא חסרות, וטלפון הדגל של סמסונג מצטרף לרשימה.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר