2002: השיר התחבר עם המציאות

שרית חדד לרגע לא הרשתה לעצמה להתאכזב מהתוצאה באסטוניה, מבחינתה לייצג את ישראל במעמד הזה היה ניצחון בפני עצמו והגשמת חלום ילדות • עם זאת, הזיכרון החזק ביותר שיש לה הוא הדאגה לעם בישראל: "הדלקתי נר לזכר הנופלים, אבל גם נר שמאיר את הלבבות"

צילום: רונן אקרמן // שרית חדד

תאריך הגמר: 25 במאי 2002

העיר המארחת: טאלין, אסטוניה

מספר המדינות המשתתפות: 24

הנציג הישראלי: שרית חדד

"נדליק ביחד נר", מקום 12

מקום ראשון: לטביה

מארי אן, "I wanna"

"כילדה, כל אירוויזיון היה אירוע מאוד מרכזי בביתי וכולנו צפינו בו יחד", נזכרת שרית חדד. "לכן עבורי לייצג את המדינה באירוויזיון היה רגע מכונן ומכובד מאוד. תמיד ידעתי שאני פטריוטית, אוהבת את הארץ וישראלית, אך לא תיארתי לעצמי שכל כך אתרגש לייצג את המדינה. בכל ריאיון שנתתי שם רציתי שיכירו את העם והמדינה המדהימה שיש לנו. לפני שעליתי לבמה נזכרתי באותה ילדה שהייתי, שצפתה באמנים אחרים שמייצגים את המדינה ועכשיו הכבוד הזה נפל בחלקי, רציתי לתת את כל כולי, שרתי בגאווה".

והגעת רק למקום ה-12. התאכזבת?

"זו תחרות שירים, ובתחרות יש רק מנצח אחד. אני נתתי את ההופעה הכי טובה שיכולתי לתת  והשאר לא בידיים שלי, עם קשר או בלי קשר לפוליטיקה. טראומה? ממש לא! אני הגשמתי חלום וייצגתי את המדינה שלי בכבוד ובאהבה ומבחינתי אני, אנחנו, ניצחנו!".

מהו הזיכרון החזק ביותר שלך מההשתתפות באירוויזיון?

"למרות שהייתי בתוך חוויה אישית מאוד עוצמתית וחשובה, עדיין הזיכרון שנחרט הכי חזק היה של  הפיגועים הקשים שהיו בארץ באותם ימים. אני זוכרת שמצב הרוח של הצוות היה קשה לאור הזוועות שהיו בארץ והיינו מחוברים כל הזמן לחדשות. גם היתה אבטחה כבדה ותחושה מאוד מורכבת. כשהמשלחות האחרות הלכו לחגוג, אנחנו הסתגרנו יחד והיינו מחוברים למה שקורה בארץ. לא יכולנו לשמוח כמו האחרים כשבבית שלנו היו פצועים והרוגים".

אפשר לומר שהשיר התחבר עם המציאות.

"כן, הדלקתי נר לזכר הנופלים, אבל גם נר שמאיר את הלבבות. האור תמיד יותר חזק מהחושך. חווינו כאב וקושי ונשארנו חזקים שם על הבמה באסטוניה, כי הרגשתי את העוצמה של העם שלי, את עם ישראל חי וקיים. למזלי התברכתי באהבת הקהל ובפרגון מלא. הרגשתי תמיכה וחיזוקים מכולם. בלי זה קשה מאוד לעמוד על הבמה ולייצג מדינה".

היית שלמה עם השיר שאיתו נבחרת לייצג את ישראל?

"אני בחרתי לשיר את השיר וגם היום אני עומדת מאחוריו. להדליק נר ולהאיר את העולם זה מסר שאני מאמינה בו. תמיד יש מקום לשפר ולדייק, אך אין לזה סוף. בגדול אני מרוצה מהתוצאה. אני פרפקציוניסטית, והייתי מעורבת בכל פרט ופרט בהכנות - הבגדים שנבחרו בקפידה, הבימוי בניצוחו של האחד ויחיד צדי צרפתי, שממש התעקשתי שיביים את העמדה לשיר, זמרות הלווי שעבדתי איתן באינטנסיביות כדי שזה ישמע בדיוק כמו שאני רוצה. עשינו הרבה חזרות כדי שזה ישמע ויראה מושלם".

איזו עצה את יכולה לתת לקובי מרימי שמייצג השנה את ישראל באירוויזיון?

"קובי, אתה כבר ניצחת. נבחרת לייצג אותנו כשאנחנו המארחים. כל מה שנשאר זה ליהנות מהדרך, מהחוויה ומהעוצמות שהתחרות זו מביאה איתה".

<< להתאהב באירוויזיון

האירוויזיון שינה אותי >>

• פרויקט מיוחד: ישראל באירוויזיון - הסיפורים מאחורי השירים

• ישבור שיא: חשיפה פנומנלית לאירוויזיון

• אירוויזיון פוליטי: האם אירופה תנקום באנגליה?

• לגעת בתהילה: מחזמר שירי אירוויזיון בדרך

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר