2000: שערוריות לא מזיקות

חברי להקת "פינג פונג" הצליחו להרגיז לא מעט אנשים וסיימו במקום ה-22 • "הריב היה בעיקר עם פוליטיקאים ברשות השידור שרצו לקחת טרמפ על הנושא", טוען חבר ההרכב רועי צ'יקי ארד ומקווה שההרכב יוזמן להופיע כשיהיה הסכם שלום עם סוריה

צילום: לירון אלמוג // רועי צ'יקי ארד

תאריך הגמר: 13 במאי 2000

העיר המארחת: סטוקהולם, שוודיה

מספר המדינות המשתתפות: 24

הנציג הישראלי: פינג פונג

"שמח", מקום 22

מקום ראשון: דנמרק

האחים אולסן, "Fly on the wings of love"

"כדי לעודד את השלום שאז היה בדיבור עם סוריה, התעקשנו על הנפת דגלי ישראל וסוריה באירוויזיון", נזכר רועי צ׳יקי ארד מלהקת "פינג פונג", בה היו חברים גם גיא אסיף, יפעת גלעדי ואהל עדן. "זה אקט שהרבה לא הבינו נכון, וכעסו עליו משום מה, אף שאני משוכנע שרוב רובם של הישראלים רוצים שלום. בתחרות עצמה הרגשנו שזה נתן השראה סביבנו".

למרות שהם בחרו בכם לייצג את ישראל, היו לכם ריבים גדולים עם רשות השידור.

"הריב היה בעיקר עם פוליטיקאים ברשות השידור שרצו לקחת טרמפ על הנושא. ההנהלה, שמונתה על ידי פוליטיקאים, קיבלה דרכנו הזדמנו להופיע בכל מיני תכניות בוקר. אבל לא ממש היה להם קייס כשהם טענו שעלינו פתאום עם דגלי השלום של סוריה וישראל, כי אפילו בקליפ שעשינו ושהם עצמם שלחו היינו עם הדגלים האלה".

היה כעס גדול בציבור שלא הבין אתכם.

"אני מניח שאם היינו מנצחים, כולם היו שמחים. אני אוהב שערוריות לא מזיקות, אז כל הנושא שעשע אותי גם בזמן אמת. כדאי לקחת את האירוויזיון תמיד עם קצת הומור. זו בסך הכול תחרות טראשית. לא משהו שקובע גורלות, עדיף לשמור את הזעם למחדלים אמיתיים ולנושאים של חיי אדם ששווים מעט היום או עוני. אני מקווה שיזמינו אותנו להופיע כשיהיה הסכם שלום בין ישראל לסוריה".

איך היתה האווירה סביבכם בסטוקהולם?

"היינו משלחת פופולרית, כי אנשים הזדהו עם רעיון השלום במאי 2000. מאוד אהבתי את האווירה הבינלאומית, את הפגישה עם המון מתמודדים ביזאריים ממבחר מדינות שלא האמנתי שבאמת קיימות וגם עם מעריצי אירוויזיון חמודים שלוקחים את הנושא באהבה והומור. אני זוכר את החוויה כטובה וממליץ לכולם להיות פעם בחיים באירוויזיון".

הגעתם רק למקום ה-22.

"נתנו את הלב, אבל לא ממש הלך לנו, למרות שהיו לישראל תוצאות גרועות יותר. אישית, כמי שכמעט תמיד כושל ביצירת האמנות שלי ורגיל לעולם האלטרנטיבי, לקחתי את התבוסה בכיף. 

"מוזיקלית, ניסינו להביא לתחרות את בשורת הקלאב-טראנס, שאז היה אופנתי. לשיר יש את האוהדים שלו בין מעריצי האירוויזיון השרופים והמשונים, שלחלקם זה השיר מספר אחד בימי האירוויזיון. יש אנשים מהבלקן ששמו את תמונת הלהקה בקאבר של הטוויטר שלהם".

<< חתיכת סלבריישן

להתאהב באירוויזיון >>

• פרויקט מיוחד: ישראל באירוויזיון - הסיפורים מאחורי השירים

• ישבור שיא: חשיפה פנומנלית לאירוויזיון

• אירוויזיון פוליטי: האם אירופה תנקום באנגליה?

• לגעת בתהילה: מחזמר שירי אירוויזיון בדרך

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר