מתחת לאף של החשודים: הסם הוחלף בקמח

בלשי המשטרה החליפו במזוודה קוקאין בקמח והצמידו מצלמה נסתרת שתיעדה את החשודים פתוחים אותה • אחד העצורים: הנדסאי במפעל ביטחוני רגיש

בית המשפט המחוזי בלוד // צילום: יוסי זליגר

משטרת מחוז מרכז חשפה היום כיצד הצליחה לחשוף כנופיה שניסתה להבריח לישראל קוקאין מיבשת אמריקה דרך אוקראינה. 

הבלשים הצליחו לאתר את מזוודת הקוקאין, החליפו את החומר בקמח והכניסו לתוכה מצלמה נסתרת שתיעדה את שלב פתיחת המזוודה על ידי החשודים. שישה אנשים נעצרו בפרשה, וכתב אישום הוגש נגדם אתמול לבית המשפט המחוזי בלוד.

אחד המעורבים הינו האסיר ערן בגליארוב (41) מרחובות, בעל עבר בתחום עבריינות הסמים. עמו נאשמים מיכאל שפקטור (40) מראשון לציון שהינו הנדסאי במפעל ביטחוני רגיש, מוחמד (30) וזוהר (26) אבו זאיד מלוד, ובני הזוג ויקטוריה (23) ואיוון (22) קרייבסקי מבת ים. בחקירה נמצא כי התהליך עבד כך שהאסיר פנה להנדסאי, זה לבני הזוג ממוצא אוקראיני ואלו לאיש קשר באוקראינה. 

הרשת נחשפה בעקבות מידע מודיעיני על נתיב ההברחה ובשיתוף פעולה עם האגף ללחימה בפשיעה מאורגנת ובשחיתות של שירות הביטחון האוקראיני, שעצרו שלושה מהחשודים עם שובם לאוקראינה. החשוד האוקראיני הסכים לשתף פעולה עם שירות הביטחון המקומי ולהמשיך את תהליך ההברחה מול הרשת בישראל. הקוקאין במזוודה הוחלף בשקיות קמח, לתוך המזוודה הוכנסה מצלמה והחשוד האוקראיני קיבל את שכרו, 5,700 דולר, על חלקו בהבאת הסם מפנמה. 

בהמשך, החשודה, שבהריון מתקדם, נחתה בארץ עם המזוודה ונאספה על ידי בן זוגה, כאשר כל העת בלשי הימ"ר עוקבים. המזוודה נמסרה להנדסאי ביהוד סמוך למקום עבודתו ולאחר מכן היא עשתה את דרכה עמו למתחם בעיר לוד, שם המתינו לו מזמיני הסם. עם פתיחת המזוודה נעצרו המעורבים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר