yes תעבור לשדר בסיבים אופטיים

חברת הטלוויזיה בלוויין תזנח את הטכנולוגיה תוך 7 שנים, ותעבור לשדר בתשתית אינטרנט בסיבים • מה זה אומר לגבי הפעלת הסיבים של בזק?

עוברים לסיבים. גוראון מנכ"ל חברות הבת של בזק (יס, פלאפון ובזק בינ"ל) // צילום: יהושוע יוסף

חברת הלוויין yes תשיק עוד השנה מוצר פרמיום באיכות גבוהה, במסגרת המתווה, שבו היא תפסיק תוך 7 שנים את השידורים באמצעות הלוויין. החוזה של yes עם חברת חלל מסתיים בשנת 2026, ועד אז מקווים בחברה שתהיה פריסה גלובאלית של סיבים אופטיים, שתאפשר להעביר את התכנים רק באמצעות האינטרנט המהיר. שתי המערכות יפעלו במקביל ובשנת 2026 יפסיקו להפעיל את הממיר הלווייני. 

בהודעה לבורסה הודיעו  דירקטוריון בזק ו- yes כי yes  יוצאת במתווה למעבר לשידורים על גבי רשת האינטרנט לצד המשך פעילות הלוויין במשך השנים הקרובות. בחברה אומרים כי המטרה היא להעביר את הצרכנים לדור הבא של שידורי הטלוויזיה על גבי תשתית האינטרנט. הכוונה היא לשווק מוצר פרימיום, שיהיה אמין יותר מאשר שירותי טלוויזיה על אינטרנט שלא באמצעות סיבים אופטיים.  בכך תשיק yes את הדור הבא של שידורי הטלוויזיה, ותפרוץ את גבולות הטכנולוגיה הלוויינית עם פיתוח שידורי IP שיעניקו חווית צפייה חכמה עם יכולות מתקדמות.

לאחר ההתפוצצות של הלוויין עמוס 6 על כן השיגור של חברת SpaceX, רכשה yes שירותי לוויין מהונג קונג, שנותן את אותם מקטעים ואותה איכות, כך שלא היה צורך להוריד ערוצים, אולם המגמה הכללית בעולם היא לעבור לשירות מהיר בסיבים. המעבר של yes חברה-בת של בזק, יאיץ ככל הנראה את פריסת הסיבים של החברה-האם, שעד כה נעצר, ורוב הסיבים שנפרסו נותרו אפלים - ביקשנו את התייחסות בזק לעניין, ונעדכן בהתאם.

לדברי רן גוראון, מנכ"ל yes,  "זוהי נקודת ציון משמעותית בחיי החברה שתאפשר לנו להמשיך ולהעניק ללקוחותינו את חוויית הצפייה החכמה והמתקדמת ביותר, בהלימה לדפוסי השימוש הדינמיים ולהתפתחויות הטכנולוגיות בארץ ובעולם. החברה פועלת על בסיס תכנית פעולה עסקית מיטבית בעלת היבטים טכנולוגיים ופיננסיים ובמהלך שנת 2019 נצא עם בשורה צרכנית משמעותית לצרכני הטלוויזיה בישראל".

לדבריו, תהליך המעבר ל- IP  הינו הדרגתי, מאורגן ומתוכנן בקפידה, וצפוי להמשך מספר שנים במהלכו נספק ללקוחותינו את שתי התשתיות הטכנולוגיות, תשתית הלוויין החזקה והיציבה ביותר כיום בעולם ותשתית  IP המעניקה חוויית צפייה חדשנית ומתקדמת. המתווה ייבחן מול תנאי השוק, התחרות, הסביבה הטכנולוגית ויהיה בהתאם להתפתחות קצבי הגלישה בישראל".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר