ההרוג השני באסון באתיופיה: שמעון ראם

ראם, תושב זכרון יעקב, עבד כיועץ ביטחוני בניירובי • בעבר שירת בשב"כ ועבד כשומר הראש האישי של יצחק רבין ואריאל שרון • הותיר אחריו חמישה ילדים

שמעון ראם ז"ל

שמעון ראם, בן 54 מזכרון יעקב, הוא האזרח הישראלי השני שנהרג באסון התרסקות המטוס באתיופיה ביום ראשון. ראם עבד כיועץ ביטחוני באפריקה מטעם חברת הביטחון "שפרן". הוא הותיר אחריו חמישה ילדים. 

ראם, יליד דימונה, גדל והתחנך בעיר ובקרב רבים מחבריו נחשב לאדם "חכם, רציני והמגדלור של המשפחה". משפחתו היא ממקימות העיר דימונה ונחשבת גם היום לאחת המוכרות בה. מלבד ילדיו, הותיר אחריו שמעון שבעה אחים ואם, שאמרה: "בחנוכייה שלי תמיד האירו שמונה נרות, שמונה ילדים, ועתה נותרנו עם שבעה".

זירת ההתרסקות באתיופיה // צילום: EPA

בשירותו הצבאי שירת ראם כקצין שריון ואף עבד בשב"כ, בבית הספר להכשרות של השב"כ וביחידה לאבטחת אישים, בה היה בין היתר מאבטחו האישי של יצחק רבין ואריאל שרון. בנוסף, לאחר שעבר למגזר הפרטי, שירת כקונסול יחידת האבטחה של אלעל וכקב"ט בשגרירויות שונות בדרום אמריקה. 

מטוס נוסעים של חברת "אתיופיין אירליינס" התרסק כשבו 149 נוסעים ושמונה אנשי צוות, כך מסר דובר החברה לכלי התקשורת במדינה. רשות השידור האתיופית דיווחה כי לא היו ניצולים בהתרסקות. על פי הדיווחים, הנוסעים היו אזרחי 33 מדינות שונות. הסיבה להתרסקות לא ידועה.

המטוס שהתרסק, מטוס בואינג 737Max של חברת אתיופיאן איירליינס בטיסה 302ET, התרסק בשעה 08:44 לפי שעון אתיופיה, בדרכו מאדיס אבבה לניירובי, בירת קניה. אתר ההתרסקות נמצא ליד העיר בישפוטו, כ-62 ק"מ מדרום מזרח לאדיס אבבה. 

המטוס שהתרסק נכנס לשירות החברה לפני ארבעה חודשים. ההתרסקות התרחשה כחמש דקות לאחר ההמראה משדה התעופה באדיס אבבה. ברשת ה-BBC דווח כי היו הרוגים בהתרסקות. המטוס שהתרסק היה בישראל בשבוע שעבר והמריא ביום חמישי האחרון מנתב"ג חזרה לאפריקה.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר