עם הפנים לאביב: הטרנדים באיפור

איך נתאפר, אילו צבעים יככבו ומהו המראה הנכון? • כל הטיפים שכדאי להכיר ולאמץ לקראת העונה הפרחונית • אביב נעורים

המראה האביבי של המאפר ירין שחף // צילום: יעל בר־כהן // המראה האביבי של המאפר ירין שחף

אף שהחורף עדיין כאן - מעצבי השיער, המאפרים ומותגי הטיפוח כבר מציגים את המראה ה"נכון" לעונה הקרובה - כי לא באמת חשבתן לקבל את פני האביב בלי להתכונן, נכון?

בחלוף העונה הקרה ניפרד מצבעי האיפור הקודרים של החורף, לטובת גוונים טבעיים ובהירים שמתכתבים עם הצבעוניות ופריחת האביב. לדברי המאפר ירין שחף, מנהל בית ספר למקצועות היופי, העונה יש דגש על צבע שנקרא "קורל חי" (אלמוג) שצפוי  להפוך לכוכב האביב־קיץ 2019. "מדובר בגוון שהוא תמהיל של ורוד וכתום (גון אלמוג או אפרסק רך). זהו גון הפודרה האולטימטיבי, שמטפס גם אל העפעפיים, ומשתלב נהדר עם צבעי אדמה וגוני 'ניוד'. הגוון החדש מעניק שמחת חיים ומשדר בריאות של עור הפנים".

שחף ממליץ להניח פריימר על עור הפנים, ורק לאחריו להשתמש במייק־אפ נוזלי במרקם דק, המכיל מסנן קרינה. "הפריימר יסייע ליצור מראה חלק ואחיד כבסיס אידיאלי לאיפור, ומסנן הקרינה יגן על העור מהשמש. למרות שמדובר באביב, עדיין צריך לזכור בשמש הישראלית לשים מסנן קרינה מתחת לאיפור, ואחרי זה להשתמש בצלליות פסטל עמידות ובעלות מרקם קטיפתי. הגוון לא נוטה להיטמע בעור, והשטח סביב העין יהיה מכוסה כולו בצבע לזמן רב". 

לפני שניגשים למלאכת האיפור, מזכיר שחף, חשוב לנקות מדי פעם את מברשות האיפור. "הן צוברות אבק במגרה או בתיק האיפור, ומשמשות מצע פורה לחיידקים, שיכולים לגרום לגירויי עור, אדמומיות  בעיניים ואפילו דלקות", הוא אומר. 

בנוסף, כשניגשים לרכוש מוצרי איפור חדשים בפארמים, סביר להניח שנשים רבות לפנייך השתמשו בטסטרים המוצעים בנקודות המכירה. "אל תנסי על שפתייך את טסטר השפתון, כי הוא עובר מפה לפה", מדגיש שחף, "נסי אותו על גב כף ידך וקרבי אותה אל השפתיים. כך תוכלי לראות אם את אוהבת את הגוון. כנ"ל לגבי עיפרון לעיניים: אם העיפרון אינו 'מצייר' בקלות על גב כף היד, ותרי על הקנייה. עיפרון כזה לא יצייר בקלות גם באזור העין, ועדיף להימנע משריטות שיובילו לדלקות עיניים".

המאפר בועז שטיין מציג שילוב של מראה עיניים בורקות וזוהרות בגוון זהב, עם שפתיים בצבע אלמוג וסומק ורוד. "מדובר במראה רומנטי, שבמרכזו הוורוד האופטימי והילדותי־משהו, משולב לצד שני גווני גלאם אולטימטיביים", הוא אומר. 

מראה האביב של המאפר בועז שטיין // צילום: ניסים פרץ

גם שטיין לא מתעלם מהצבע שענקית הצבע העולמית Panton הכריזה עליו, "קורל חי" (Living Coral), כצבע שלה ל־2019, ומציג אותו במרכז מראה אביב 2019: "שילוב גוונים כתומים־ורדרדים באיפור לא רק שהוא הדבר הכי חם בעולם האופנה כרגע - מדובר בצבע המשתלב באופן נפלא על גוני עור רבים. החידוש טמון במהפך שמחולל הקורל, מגוון עוצמתי ואדג'י שבא לידי ביטוי באביב כצבע רלוונטי, למראה קז'ואל אורבני".

טרנד נוסף שאימץ שטיין לקראת העונה האביבית הוא זוויות עיניים פנימיות זהובות, שבלטו במיוחד בתצוגות האופנה של המעצב ג'רמי סקוט. "השימוש בזהב בעולם האיפור כבר מזמן לא שמור רק לאירועים חגיגיים ומיוחדים, ובוודאי שלא רק לשעות הערב. העונה מומלץ בהחלט להתקשט בכל היופי הזה גם כשרק מתחשק לכן להאיר את הפנים גם בשעות היום", הוא מדגיש, והמוסיף טיפ להעצמת האפקט של נגיעות הזהב: "מתבקשת נוכחותה של מסקרה שחורה ודרמטית, שתעבה ותצבע את הריסים בגוון מנוגד ועוצמתי, שיחתום ויבליט את אפקט הגלאם".

עם כניסתו של אביב 2019 מציג המאפר הבינלאומי יוסי ביטון מראה אביבי במיוחד, שמשלב את הססגוניות והפריחה של הטבע עם הטרנדים והמגמות של מסלולי האביב. למי שלא אוהבת  את הגוונים הוורודים־כתומים, ביטון ממליץ להשתמש בהם כרקע למראה, ולבחור בגווני סגול־לילך. "עיניים עם צלליות בסגול בהיר, בגוון אחיד ומבריק, לצד נגיעות של סומק טבעי, יוצרות מראה רך ותמים. להשלמת המראה מומלץ למשוח את השפתיים בגוון מבריק, דוגמת ורוד בובה, וגוני ניוד. למי שרוצה מראה חושני יותר, אפשר להדגיש את השפתיים בגוונים כהים ועמוקים יותר". 

מראה האביב של המאפר יוסי ביטון // צילום: יניר סלע

גם ביטון מעניק טיפ לטכניקת האיפור: "מאחר שמדובר בעונה אביבית ומעט חמה, על מנת לקבל שכבת מייק־אפ עמידה במיוחד, אך עדיין במראה קליל וטבעי, יש לערבב מייק־אפ משחתי עם קרם לחות ולמשוח על העור בעזרת מברשת מייק־אפ בתנועות סיבוביות, ליצירת שכבה דקה ביותר".  

שיער 

לשיער יש תפקיד חשוב במסגור הפנים, וחילוף העונות הוא זמן טוב לרענון המראה. מעצב השיער אבי טסלפפה מחולון מציין כי באביב הקרוב נראה יותר ויותר נערות ונשים במראה "קארה גלי", ללא פן. 

זהו מראה טבעי, שהחל להיות טרנדי בתקופת החורף ויצבור תאוצה באביב־קיץ. "קחי לדוגמה את מראה השיער של רותם סלע או שירי מימון - זהו קארה שבסיומת שלו השיער משוחרר", הוא אומר, "זה מתאים בעיקר לבעלות צוואר ארוך ופנים מוארכות. לבעלות פנים עגולות ורחבות זה פחות מתאים, אך אם בכל זאת הן רוצות להיות חלק מהטרנד, כדאי להן לבחור בעיצוב קארה קצר מאחור, כשהחלק הקדמי ארוך יותר ומחודד, יושב מעט על הלחיים ומצר את הפנים". 

מראה שיער של מותג טיפוח השיער "פול מיטשל"

לדבריו, מאחר שיש מגמה של חזרה למראה שיער טבעי־גלי, גם התלתלים עושים קאמבק. "באביב הקרוב נראה פחות החלקות שיער, פחות שימוש במייבש שיער (פן), ותוספות השיער הן לא כדי להאריך את השיער, אלא יותר למילוי ועיבוי השיער". 

באשר לצבעי השיער לעונה, הישראליות חובבות הבלונד וחמצון השיער עשויות להתאכזב. "אנחנו מתרחקים מהבלונד, ונראה קשת רחבה של חומים. גם מי שאוהבת גוונים ורוצה לוק עדכני, תבחר בגווני חום־דבש ופחות בגווני בלונד". לנועזות שבינינו, הוא מוסיף, יש גם טרנד חדש המושפע מאופנת הרחוב, ה"תוכי". "מדובר בצבעוניות שתבוא לידי ביטוי על השיער בשלל גוונים כמו סגול, כחול, ורוד וכולי, או בבחירה בצבע בולט אחד על כל הראש". 

ציפורניים

שנת 2019 מסתמנת כשנת "אמנות הציפורן" היפנית - צבעים נועזים המתמזגים עם האווירה התוססת והאותנטית של יפן כובשים את עולם הציפורניים ומתאימים לאביב־קיץ תוססים. צבעים כמו ורוד, אדום, צהוב, לבן ותכלת הם הבשורה החדשה, ויהיו טרנד מוביל בתחום הציפורנים, בדגש על "נייל ארט". 

"טוקיו היא עיר עם חיי אופנה, חיי לילה, אופי אותנטי של השווקים אל מול העולם המודרני", מסבירה מייסדת OPI, סוזי וייס־פישמן, "יש בה יסודות עתיקי יומין של מסורת וחיבור לטבע לצד קידמה. כך גם הצבעוניות - זו עוברת לציפורניים עם צבעים בוהקים שמבליטים את כף היד, בין שמדובר בצבע אחד או בשילוב של כמה צבעים".

"נייל ארט". קולקציית "טוקיו" לאביב של OPI

חדש על המדף: מותג טיפוח עושה עלייה 

מותג טיפוח חדש מושק בימים אלה בארץ, "Tonymoly" - חברת קוסמטיקה קוריאנית מובילה שעושה עלייה ומצטרפת לשוק הטיפוח הישראלי. המותג הוקם בשנת 2006 בקוריאה, עם מגוון של יותר מ־6,000 מוצרים. הם משווקים במזרח, ומשנת 2013 גם בשווקי המערב בהצלחה רבה. סוד הצלחתם טמון בכך שמדובר במוצרים השייכים לקטגוריה שממנה עשויה קוסמטיקה עילית איכותית, עם פטנטים ייחודיים למותג, במחירים נוחים ובאריזות מעוצבות שמושכות את העין.

מוצרי Tonymoly זמינים בסניפי הרשת העולמית Sephora, בבתי הכלבו היוקרתיים, ברשתות הפארם ובחנויות קונספט עצמאיות, בפריסה עולמית של כ־60 מדינות - וכעת גם בישראל, בעמדות ברשת סופר־פארם ובדיוטי פרי, עם כ־100 מוצרים. המוצרים כוללים סדרות טיפוח לפנים ומגוון מוצרי איפור (שפתונים עמידים, מסקרות, דיאודורנטים, קרם ידיים, מסכות פנים ועוד).

מוצרי Tonymoly // צילום: סטודיו דיטיילס

הקוסמטיקה הקוריאנית, שקיבלה את השם "K-Beauty", צברה פופולריות רבה בשנים האחרונות, והמותג המוביל בקטגוריה הוא Tonymoly. הקוסמטיקה הקוריאנית אחראית לטרנדים רבים, ביניהם מסכות הבד הפופולריות, וחברות קוסמטיקה מערביות אף התחילו לייצר מוצרים בהשראתה. K-beauty מזוהה עם איכות, מחקר ופיתוח המתמקדים בטיפוח עור הפנים, באנטי אייג'ינג ובטיפול בבעיות עור. 

הקוריאנים פיתחו טכנולוגיות חדשניות בתחום היופי, בשילוב עם רפואת המזרח במוצרי טיפוח לפנים ובמוצרי האיפור. המוצרים משלבים רכיבים טבעיים ורכיבים בעלי תכונות נוגדות חמצון, לדוגמה: ריר חלזונות, מזון מלכות, קליפות ביצים, פירות וירקות. 

המוצרים מיועדים לקהל הרחב, לגילאי 45-15. אריזות המוצרים של המותג Tonymoly כוללות מארזים צבעוניים בצורת חיות, פירות, ומשדרות פאן, פאן, פאן, כנהוג באסיה. עולם של "ממתקי טיפוח", המיועד ל"ילדות גדולות". טווח המחירים למוצרי Tonymoly בישראל ינוע בין 15 ל־100 שקלים, מלבד סדרת האנטי אייג'ינג, הכוללת שלושה מוצרים אשר יימכרו תמורת כ־300 שקלים למוצר. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר