ההורים התעמתו עם הגננות המואשמות: "גם הילדים שלנו חייכו. אתן מפלצות"

ההורים זעמו על הבעלים שחייכה בביהמ"ש • על פי כתב האישום, הגננת תקפה את הפעוטות בגן בר"ג • היא נהגה בין היתר להכות, לדחוף ולטלטל אותם • אחת האימהות ל"ישראל היום": "חששנו מהרגע הזה, שנביט להן בעיניים, אבל אנחנו פשוט חייבים את זה לילדים שלנו"

מימין: בעלי הגן יעל סבתו והסייעת קרן כהן-קריף // צילום: קוקו // מימין: בעלי הגן יעל סבתו והסייעת קרן כהן-קריף // צילום: קוקו

הורי הילדים בגן "הקטנטנים של יעל" ברמת גן, התעמתו הבוקר (ראשון) עם חברי צוות הגן, שהגיעו להקראת כתב האישום נגד חבר צוות הגן החשוד בהתעללות בחלק מהילדים.

בסוף הדיון, החלו ההורים לצעוק והשופטת מעיין בן ארי נאלצה לעזוב את הדיון. ההורים צעקו על הבעלים ומנהלת הגן, יעל סבתו, שהואשמה בהפרת חובת דיווח. "תחייכי יעל, גם הילדים שלנו חייכו. אתן מפלצות, שאלוהים ישלם לך", קראו לעברה. הדיון הבא יתקיים בחודש מרץ. 

"המפגש עם צוות הגן הדיר שינה מעיני כולנו", אמרה אחת האימהות ל"ישראל היום", "חששנו מהרגע הזה, שנביט להן בעיניים ונראה את המפלצות שפגעו בילדים שלנו, אבל אנחנו פשוט חייבים את זה לילדים שלנו. החלק הנורא ביותר בדיון היום, היה לראות את יעל סבתו, בעלת הגן, מחייכת בזחיחות בתום הדיון, חיוך שהצית את התסכול והזכיר לנו איזו טעות עשינו כשהפקדנו בידיהן את הנכסים הכי חשובים שלנו. ילדים רכים שספגו התעללות מתמשכת ויומיומית. נמשיך להגיע לכל דיון ודיון עד שהצדק ייעשה, אבל הטראומה הזו תלך איתנו לשארית חיינו.

על פי כתב האישום שהוגש, הגננת סיגל אלקיים-וייס והסייעות אולגה מירושקין וקרן כהן-קריף היו אחראיות על שלומם של הפעוטות, בני חמישה חודשים עד שלוש. בהזדמנויות שונות תקפו אלקיים-וייס, קריף ומירושקין את הפעוטות בדרכים שונות לרבות בדרך של מכות, דחיפות, משיכות, טלטולים והטחות. במקרים אחדים הן גרמו לפעוטות מכאוב וחבלות של ממש.

במשך כשבועיים, נהגה אלקיים-וייס בפעוטות באלימות ובכוחניות. הנאשמת משכה את המזרנים עליהם נמו הפעוטות בעודם ישנים והצמידה חיתולים לפניהם. בכמה מהמקרים, נכחו חלק מהנאשמות בגן והיו עדות למעשי התקיפה של האחרות, אולם לא מנעו את הפגיעה בשלומם ובבריאותם של הפעוטות, לא דיווחו על כך לגורמים הממונים ולא מילאו את חובתן כאחראיות, מתוקף תפקידן.

העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר