זעם ברשת: האם ג'ילט מציגה שנאת גברים?

אלפי גברים זועמים על הפרסומת של חברת הגילוח ג'ילט • "פרסומת נגד אלימות והטרדות מיניות שמלאה בשנאת גברים" • "איבדתם לקוח"

צעד אחד רחוק מדי? סרטון פרסומת חדש של חברת סכיני הגילוח ג'ילט מעורר סערה בקרב גברים רבים. הסרטון שרוכב על קמפיין Me Too, קורא לגברים לשנות את ההתנהגות שלהם ביחס לנשים וכן ביחס לתופעות כמו בריונות.

הסרטון מראה סיטואציות בהן נשים מוטרדות מינית הן במגע והן בדיבור, וכן מצבים בהם ילדים עוברים מסכת התעללות מצד ילדים אחרים ברשת ובמציאות. 

הכוונות הטובות של יוצרי הסרטון מציגות למעשה את עולם הגברים הנוכחי כמלא באלימות והטרדות מינות, זה לפחות הרושם שקיבלו חלק גדול מהצופים שהגיבו בחריפות רבה מאד על הסרטון.

"אם עד היום קניתי ג'ילט אז איבדתם לקוח. מה קרה לכם? האם כל הגברים אלימים ומטרידים מינית? זה המצב? אולי אחוז מהגברים מטרידים מינית ואותו אחוז בלבד הוא אלים", כתב גולש אחד. 

אחר ציין: "ההורים הטובים בסרטון הזה הם ברובם שחורים, רק גבר לבן אחד הוא הורה טוב, אז מה הכוונה שלכם, שהגזע הלבן פגום?". עוד גולש כתב: "תפטרו את הקמפיינר הליבראלי האידיוט שלכם שחושב שהעולם הוא דונלד טראמפ וכל הגברים מפלצות".

למעלה מ-1,800 תגובות זועמות מהסוג הזה מופיעות בעמוד היוטיוב של החברה יממה לאחר שהופץ הסרטון, כשלקוחות רבים נשבעו שלא לקנות יותר את המוצר.

ביקשנו מבעלת תואר ראשון בלימודי מגדר לצפות בפרסומת כדי לשמוע את חוות דעתה. לדבריה: "אכן יש בסרטון תחושה כללית שמציגה עולם מחולק, בו הגברים כיום בוטים, שוביניסטיים ואלימים. זו פרסומת קלאסית שרוצה לשנות מציאות, שרוצה להגיד משהו חיובי אבל בעצם מייצרת מצב הפוך כי היא בעצמה שבויה בקביעה שהגבר מקולקל מיסודו". ואתם, מה דעתכם על הסרטון?

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר