תביעת ההטרדה המינית של אשלי ג'אד נגד הארווי ויינשטיין נדחתה

בית המשפט שלל את סעיף ההטרדה המינית בתביעה שמנהלת השחקנית אשלי ג'אד נגד המפיק ההוליוודי • ג'אד תוכל לתבוע את ויינשטיין בגין הוצאת דיבה

צילום: אי.פי // התביעה נדחתה. המפיק הארווי ויינשטיין

בית המשפט שלל הלילה (חמישי) את סעיף ההטרדה המינית בתביעה האזרחית שמנהלת השחקנית אשלי ג'אד נגד המפיק ההוליוודי הארווי ויינשטיין. השופט הפדרלי בלוס אנג'לס דחה את התביעה, בטענה שהיחסים בין המפיק לבין השחקנית התקיימו לפני שינוי חוק ההטרדה המינית האמריקני, כך שהחוק אינו חל עליהם.

לפי הדיווחים בארה"ב, חוק ההטרדה המינית שונה בארה"ב בשנת 2018, וכעת הוא מכסה יחסים כאלה, אבל השופט פסק כי לא ניתן להחיל את החוק רטרואקטיבית, ולכן פסל את התביעה.

עם זאת, השופט אפשר לג'אד לתבוע את ויינשטיין בגין הוצאת דיבה. השחקנית טוענת כי המפיק החל להשמיץ אותה ומנע את ליהוקה לסרטי "שר הטבעות" ב-1998, לאחר שדחתה את ניסיונותיו לקיים איתה יחסי מין.

בראיון לרשת אן-בי-סי שיחזרה ג'אד כיצד ויינשטיין הזמין אותה לפגישה עמו בשנת 1997, כשהצטלמה לסרט "חתום בנשיקה" בהפקתו. היא סיפרה כי הזמין אותה לארוחת בוקר, אבל כשבאה לחדרו במלון הוא ביקש ממנה לעסות אותו ולצפות בו מתקלח.

בראיון ל"ניו יורק טיימס" הוסיפה ג'אד פרטים על מה שקרה לכאורה בינה לבין ויינשטיין באותו מלון לפני 20 שנה. לדבריה, כשעלתה למלון, ויינשטיין חיכה לה בחלוק רחצה והציע לה עיסוי. "חשבתי לעצמי איך אני יוצאת מהחדר כמה שיותר מהר ובלי לשרוף את הקשר עם הארווי ויינשטיין?" סיפרה. "חזרתי ואמרתי לו 'לא' בכל מיני צורות, ותמיד הוא השיב בהצעה אחרת", אמרה ג'אד והוסיפה כי הרגישה "כלואה" ו"אחוזת פאניקה".

נגד ויינשטיין מתנהל במקביל משפט בניו יורק בגין אונס ומעשים מגונים. חקירות פליליות נוספות מתנהלות נגדו גם בקליפוניה, לונדון, פריז ורומא לאחר שיותר מ-70 נשים האשימו אותו בתקיפות מיניות. 

את הסטורי שלנו כבר בדקתם היום? הצטרפו כאן לאינסטגרם של ישראל היום

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר