עד המדינה בפרשה 1131 מספר: "חפרנו לו את הקבר, שניים הביאו אותו - ורצחו"

החלה עדותו של עד המדינה במשפט החיסולים וניסיונות הרצח בעולם התחתון • במסגרת הפרשה הואשמו העבריין מוטי חסין ושבעה בני אדם נוספים בעבירות חמורות • "היינו חבורה גדולה ואז חלה היפרדות - כל צד ניסה לפגוע בשני על בסיס יום-יומי"

מוטי חסין // צילום: גדעון מרקוביץ' // הנאשם מוטי חסין // צילום: גדעון מרקוביץ'

עד המדינה בפרשה 1131 העיד היום (רביעי) בבית המשפט המחוזי בת"א נגד שמונה מחבריו ושותפיו, הנאשמים במסגרת הפרשה ברצח, ניסיונות רצח, החזקת אמצעי לחימה ועוד. "היינו חבורה גדולה וחיינו חיי פשע", סיפר העד, "ואז חלה היפרדות בין ראשון לציון מזרח וראשון לציון מערב. היו ניסיונות פגיעה בין הצדדים על בסיס יום-יומי".

פרשה 1131 עוסקת בחקירת שרשרת חיסולים וניסיונות רצח בין ארגונים יריבים ובמסגרתה הגישה פרקליטות מחוז ת"א כתב אישום נגד שמונה בני אדם ובהם העבריין מוטי חסין, אליו התייחסה המשטרה כ"יורשו של ראש ארגון הפשע יצחק אברג'יל".

צילום ארכיון: מוטי חסין זוכה מרצח // צילום: משה בן שמחון

בפתח העדות סיפר העד על כניסתו לעולם הפשע. "העבירה הראשונה שלי הייתה בגיל 13 - פרצתי לרכב ולדירות ובגיל העשרה סחרתי בסמים עם החבר'ה בשכונה", העיד, "בגיל 17 נעצרתי על התפרצויות. לא עשיתי צבא ובמקום זה עסקתי בפשע יום-יומי".

על היריבות בין חבורתו לבין יריבתה הסביר: "כשדודו אמויאל הגיע לשכונה התחברנו אליו והתחלנו להכיר אנשים ממזרח העיר. היינו חבורה גדולה וחיינו חיי פשע - מסחר בסמים ועד עבירות אלימות. ואז חלה היפרדות. דודו אמויאל הסתכסך עם בן-שושן על סחר בסמים והחבורה נפרדה בין מזרח העיר ומערבה.

"החלו ניסיונות פגיעה. במשך כמה שנים כל צד ניסה לפגוע בצד השני על בסיס יום-יומי. היו תורנויות לסיורים בשיכון מזרח - אני הייתי עם אקדח ושמוליק הרכיב אותי בזמן שחיפשנו דמויות לפגוע בהם", שחזר, "פעם אחת ראינו מישהו שעובד שסחר בסמים אז דקרנו אותו. במקרה אחר עברנו ליד הבית של סבתא של אחד מהם, אז ירינו אבל הם לא נפגעו".

ניסיונות החיסול נמשכו והעד סיפר כיצד הוא וחבריו הנאשמים את יריביהם. "רמי אמירא עבר למזרח והוא בירר על סאיו ורצה לרצוח אותו, אז רצחנו אותו. אני נהגתי ברכב, פוגל היה היורה ושמוליק דוד באופנוע. ג'ורדן אזולאי ושרון מזרחי רצו גם הם לפגוע בסאיו אז רצחנו את אזולאי. אני ופוגל חפרנו את הקבר ושניים הביאו אותו ורצחו אותו".

באותו זמן, המשיכו החבורות גם בפשיעה שאינה קשורה ליריבות. "את כל האקדחים והאופנועים היינו גונבים או קונים. כל הזמן אספנו אמצעים. שמוליק דוד היה נהג האופנועים הכי טוב. באותה תקופה אני עסקתי בהימורים, הלוואות בריבית וסחר בסמים".

אחד הנאשמים בפרשה, שלמה ניאמצ'יק // צילום: גדעון מרקוביץ

פרשה 1131

בנוסף לחסין, מואשמים בפרשה החמורה עמית פוגל, בן 30 מראשל"צ, יהושע רבי, בן 32 מבת ים, שלמה ניאמצ'יק, בן 33 מבת ים, אופיר ניאמציק, בן 32 מבת ים ושלמה גבריאלי, בן 30 מת"א. 

לנאשמים מיוחסות, כל אחד על פי חלקו בכתב האישום, עבירות רצח, חבלה בכוונה מחמירה, קשירת קשר לביצוע רצח, סיוע לרצח, עבירות נשק, פריצה וגניבת רכב ועבירות נוספות. על פי עובדות כתב האישום, הנאשמים פעלו במסגרת חבורות עברייניות שונות לביצוע עבירות פליליות, הנחקרות במסגרת הפרשה. כאמור, לטענת המשטרה, מוטי חסין הוא יורשו של ראש משפחת הפשע יצחק אברג'יל.

בכתב האישום מתואר כי רמי אמירא שנרצח התכוון לפגוע בדניאל סמארה, שנרצח אף הוא בהמשך. בעקבות זאת קשרו פוגל, שמוליק דוד שנרצח ואדם נוסף לגרום למותו של אמירא. הם ערכו תצפיות סמוך לביתו של אמירא ובחודש פברואר 2011 הגיעו השלושה בסמוך לביתו של אמירא וישבו ברכב כשלידם אופנוע וברשותם אקדח. בשלב מסוים הבחינו באמירא יוצא מביתו רכוב על אופנוע. משנעצר אמירא ברמזור, התקרבו אליו ופוגל ירה בו שלושה כדורים בכוונה לגרום למותו. כתוצאה מהירי נפטר אמירא במקום. מיד לאחר הירי, נמלטו פוגל ושמוליק דוד, וקרוב משפחתו של אמירא החל נוסע אחריהם כשהוא מנסה לעצור בעדם. משהבחין בו, ירה פוגל מאקדחו לעברו, בכוונה לגרום לו לחבלה חמורה.

בעקבות סכסוך בין חבורות, שנבע בין היתר מהחשש כי ג'ורדן אזולאי מבקש לפגוע בסמארה, קשרו פוגל, שמוליק דוד שנרצח, חסין ושלמה ניאמצ'יק עם אחרים להביא למותו של אזולאי, שנרצח וגופתו אותרה רק לאחר כמעט חמש שנים. שלמה ניאמצ'יק סייע להוציא את התוכנית אל הפועל בכך שסיפק לקושרים אקדח. אלו החליטו לגרום לאזולאי להגיע באמתלת שווא לחולות פלמחים, שם הם יחפרו מבעוד מועד קבר, וכשיגיע, ירו בו למוות ויקברו אותו במקום.

לשם כך העמידו פנים כאילו הם מתכננים לרצוח את סמארה, והציעו לאזולאי להצטרף אליהם. ביום 27.9.11 נסעו שניים מהקושרים לחולות פלמחים וכרו שם קבר. בשעות הערב נפגשו מי מהקושרים עם אזולאי בגינה בראשל"צ, ובהמשך נסעו לחולות. עם הגיעו של אזולאי למקום, התפתח מרדף אחריו, עד שהתמוטט במהלך מנוסתו ונפל על הארץ. אז הלמו בו שניים מהקושרים באגרופיהם ובאבנים עד שהביאו למותו, וקברו אותו בבור שהוכן מבעוד מועד, ולאחר מכן נמלטו לראשל"צ. 

בהמשך שטפו מעליהם את דמו והחליפו בגדים, ופוגל נסע לשרוף את הקסדות ואת הבגדים שלבשו השניים במהלך הרצח. בהמשך הלכו כולם לביתו של חסין, שם התקלחו וסיפרו למי מהנוכחים על האופן בו התבצע הרצח. למשמע דבריהם, נתן להם חסין נעליים להחלפה וכן נתן להם סכום כסף, והשניים נסעו לים המלח לשטוף את שרידי הדם שאולי נשארו עליהם מהאירוע.

עוד לפי כתב האישום, חסין, אופיר ושלמה ניאמצ'יק ואחרים קשרו לרצוח את יצחק גפן ז"ל. ביום 19.12.11 קבעו שלמה ניאמצ'יק וגפן ז"ל להיפגש בתחנת דלק בתל אביב. שלמה תיאם את המפגש עם קושרים נוספים, ואז נסע לתחנה רכוב על אופנוע בו נהג אחר. עם הגיעם לתחנה התיישב ליד שולחן, כשהנהג הסיע את האופנוע לכיוון היציאה מהתחנה והמתין לו שם. בשלב מסוים הגיע גפן לתחנה והצטרף לשולחנו. כדקה לאחר מכן, התקשר הנהג ושוחח עם הקושרים האחרים שהמתינו אותה שעה סמוך לתחנה. בעקבות השיחה הגיעו הקושרים רכובים על גבי אופנוע ונסעו הישר אל עבר השולחן שלצדו ישבו שלמה וגפן. עם הגיעם לשולחן, ירד אחד מהם מן האופנוע, ותוך ששלמה נמלט אל עבר האופנוע והנהג שהמתין לו, ירה אחד הקושרים מספר כדורים בגופו של גפן שהביאו למותו, ושב ועלה על האופנוע ושני האופנועים נמלטו מן הזירה.

לפי אישום אחר, ביום 20.2.12 נרצחו סמארה ואוהד פרנקו ז"ל. חשדם של מי מהנאשמים ואחרים נפל על שרון מזרחי ז"ל, כמי שסייע למעשה, ולפיכך גמלה בליבם ההחלטה לגרום למותו, והם החלו לתצפת על תנועותיו. כשלמדו כי מזרחי מבקש להשיג נשק כדי לפגוע באחר, החליטו הקושרים לגרום לו לפגוש בהם באמתלת שווא, כאילו הם יספקו לו את הנשק, ואז ירצחו אותו. ביום 9.9.12, נפגש רבי עם מזרחי בבת ים. מזרחי ישב ברכבו ורבי ניגש אליו וירה בו 12 כדורים שגרמו למותו במקום.

עוד נאשמים חסין וניאמצ'יק כי קשרו להביא למותו של אביאל וואהל ז"ל באמצעות שימוש במכונית תופת, אשר נתפסה בידי משטרת ישראל טרם ביצוע התכנית. בנוסף, אופיר ניאמצ'יק נאשם כי גנב נשק מקצין צה"ל, וחסין ושלמה ניאמצ'יק נאשמים כי החזיקו נשק על גג גן ילדים בבת ים. בנוסף פוגל מואשם כי החזיק אמצעי לחימה שונים, כאשר חלקם הוחזקו בפיר מעלית בבניין מגורים בראשון לציון וליד בית ספר.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר