בשורה לחולי אסתמה: משאף חכם

מנהל המזון והתרופות (FDA) אישר משאף חכם, הכולל חיישנים ומחובר לאפליקציה • יאפשר לחולים לנהל את צריכת התרופות שלהם ולנהל מעקב, אותו יוכלו לחלוק עם הרופא המטפל

בקרוב שדרוג למשאף חכם // צילום המחשה: Getty Images/Wavebreak Media

רבים מחולי האסתמה (קצרת, בעברית) בעולם מתמודדים עם השאלה כיצד להפעיל את המשאפים שלהם. האם הם שואפים מספיק מהתרופה, האם הם משתמשים מספיק פעמים במכשיר לאורך היום וכך הלאה. 

כעת אישר ה-FDA, מנהל המזון והתרופות האמריקני, משאף חכם ומחובר, המכיל חיישנים המקושרים לאפליקציה נלווית בשם ProAir Digihaler שפותרת את הבעיות האלו. 

החיישנים מודדים כמה פעמים ביום משתמש החולה במשאף וכן האם עוצמת השאיפה שלו מספיק טובה כך שכמות החומר הנכונה נכנסת לריאות שלו. האפליקציה מייצרת עבור החולה גרף מתמשך לפיו הוא יודע האם הוא קיבל את כמות החומר הנדרשת וכן האם הוא שאף את מספר השאיפות הנדרשות לו ביום. כמו כן הוא יכול להעביר את נתוני האפליקציה הזו לרופא המטפל ולהתייעץ איתו על סמך הנתונים שאוסף המשאף החכם. 

טוניה וינדרס, העומדת בראש ארגון ללא מטרות רווח להתמודדות עם אלרגיות ואסטמה אמרה ל-Engadget כי "יותר מדי חולים לא משתמשים נכון במכשירים שלהם ולא שואפים את כמות החומר הנכונה ולכן התפקוד שלהם נפגע. כעת הכלי החדש יאפשר לרופא מעקב אמיתי וארוך אחרי המטופל והוא יוכל לתת לו פידבק משמעותי שייטיב את הטיפול". 

יש לציין כי מנהל המזון והתרופות אישר מוקדם יותר השנה חיישן נוסף חכם שניתן להתקין על המשאפים ומאפשר לבדוק את השימוש בהם. בכל מקרה ב-ProAir (מותג השייך אגב, לחברת בת של "טבע") מציינים כי המשאף החכם לעבור בדיקה בשטח. המשאף החכם ייבחן לאורך 2019 באופן מוגבל על נסיינים, ואם הכל ילך כשורה, ההשקה ההמונית שלהם לציבור בארה"ב ובכלל תהיה ב-2020.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר