חשד לשחיתות במשטרה: ראש אגף משאבי אנוש נחקרה בעבירת הפרת אמונים

ניצב גילה גזיאל חשודה במעורבות במכרזים לא תקינים על רקע הפקת מסיבת הפרידה מהמפכ"ל לשעבר דנינו • בחקירתה הכחישה את המיוחס לה • "עמדתי בראש הפקת אירועים אך לא עסקתי בכך באופן אישי" • הקצינה הודיעה על פרישה • מעורבים נוספים, אזרחים ושוטרים, נחקרו בפרשה

ניצב גילה גזיאל // צילום: דודו ועקנין

חשד לשחיתות: ראש אגף משאבי אנוש במשטרת ישראל ניצב גילה גזיאל נחקרה במחלקה לחקירות שוטרים בחשד להפרת אמונים. גזיאל חשודה כי הייתה מעורבת במכרזים להפקת אירועים שנעשו באופן שאינו תקין בשנים 2014 - 2015.

החקירה נפתחה בעקבות תלונת אומ"ץ למבקר המדינה ועוסקת במכרזים שנעשו עבור הפקת מסיבת הפרידה מהמפכ"ל לשעבר יוחנן דנינו. המסיבה נערכה במכללה לשוטרים ביוני 2015 בעלות של מאות אלפי שקלים, ובדיקת המבקר העלתה כי תכתובות מהתקופה הרלוונטית נמחקו מהמחשבים.

במח"ש חושדים שגזיאל היתה מודעת להתנהלות פסולה של קצינים ששירתו תחת פיקודה בנוגע להתקשרויות בין המשטרה לבין ספקים חיצוניים ולא עשתה דבר. מהמחלקה נמסר כי גורמים נוספים, אזרחים ושוטרים, נחקרו במסגרת הפרשה. לאחר סיום החקירה, יועבר החומר לבחינת הפרקליטות.

אתמול (חמישי) נחקרה גזיאל במהלך שלוש שעות והכחישה את המיוחס לה: "נעשו כמה אירועים כמו הפרידה מדנינו ועוד שניים שלושה אירועים. ישבתי כראש אמ"ש בישיבות עם עשרות משתתפים. נתתי משימות והכפופים אלי היו צריכים לעשות הכל לפי דין. אני לא מתעסקת במערזים והצעות מחיר או פשוט ממכרזים. פעלתי כדין והנחתי שכל השאר עושים אותו דבר".

בנוגע למיילים הקשורים לאותם מכרזים שעל פי החשד נמחקו מהמחשב, טענה גזיאל: "אני אדם עסוק מאד, בתיבת המייל האישי שלי לא נמחקו מיילים. בתיבת המייל של ראש אמ"ש לא בדקתי אם נמחקו או לא. לא אני זו שפותחת את תיבת המייל של ראש אמ"ש, מביאים לי את המיילים מודפסים. אני לא מאמינה שמישהו מחק. לא הייתה סיבה".

הקצינה, שמונתה לתפקיד בשנת 2015 על ידי דנינו, הודיעה לפני מספר חודשים על פרישה מהמשטרה. גורם בכיר המעורה בחקירה התייחס לדברים ואמר: "תרבות השמור לי ואשמור לך נותרה עדיין בתוך הארגון. לא מתקבל שרצינים בדרגות הללו לא יזהרו שבעתיים ולא יקפידו על מנהל תקין". מנגד, מקורביה טוענים כי אין זה הוגן לחקור ניצב על מעשים שפקודיו ביצעו לכאורה.

עו״ד עפר ברטל ממשרד ברטל כהן, המייצג את ניצב גזיאל, מסר כי היא דוחה מכל וכל את החשדות נגדה וכי "היא שיתפה פעולה באופן מלא על מנת לאפשר למח"ש לחקור את החשדות עד לטיהור מלא של שמה, מהר ככל שניתן. אני סמוך ובטוח כי תוך זמן קצר תגיע מח"ש  למסקנה כי לא נפל בה רבב".

ממשטרת ישראל נמסר כי "מטבע הדברים משטרת ישראל מנועה מלהתייחס לנושאים המצויים בחקירת מח"ש, מה גם שאינה מעודכנת בפרטים אודותיהם. מדובר בקצינה שתרמה רבות לאורך שנים וראוי להמתין למיצוי ההליך או לכל הפחות להתבהרות הפרטים".

ניצב גזיאל התגייסה למשטרת ישראל בשנת 1987 ומילאה שורת תפקידים באגף משאבי אנוש. לאורך השנים כיהנה כראש מדור פרישה ונפגעים, ראש לשכת הגיוס וראש מדור קידום ושיבוץ קצינים. בהמשך מונתה לתפקיד ראש מחלקת משאבי אנוש במשמר הגבול ולאחר מכן שירתה כראש מחלקת פרט באגף משאבי אנוש. 

בשנת 2011 מונתה לסגנית ראש האגף בדרגת תת-ניצב וכיהנה בתפקיד עד מינויה לתפקיד ראש האגף בשנת 2015. בנוסף משמשת גזיאל יו"ר דירקטוריון חברת קרנות השוטרים.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר