יפן תחנוך שתי נושאות מטוסים

לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה, ישוטו בשנים הקרובות שתי אוניות בצי היפני שעשרות מטוסי אף 35 יוכלו להמריא מהן • אוניות המלחמה ייחנכו במהלך חמש השנים הקרובות

במסלולי ההמראה של נושאות המטוסים בצי היפני ימריאו עשרות מטוסי אף 35 // צילום: אתר הצי האמריקני // יפן תחנוך שתי נושאות מטוסים בצי שלה // צילום אילוסטרציה: אתר הצי האמריקני

יפן תחנוך בשנים הקרובות שתי נושאות מטוסים בצי לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה. כזכור, מאז התבוסה הצבאית הקשה שספגה יפן, השתרשה בה מסורת אנטי-מלחמתית. ממשלת הימין השמרנית מקווה לאזן במעט את הנורמות שנהוגות ביפן מאז הטלת פצצות האטום בהירושימה ובנגאסקי. 

ממשלת יפן הכריזה אתמול (שלישי) כי תחנוך שתי נושאות מטוסים, שפותחו כך שיוכלו לשאת מטוסי קרב מסוג אף 35 ג'ט. על פי תוכנית ההגנה לעשור הקרוב, טוקיו תחזיק 42 מטוסי קרב מסוג זה, שנועדו לטיסות קצרות טווח ולנחיתה במגוון מסלולים. מטוסים אלה יוכלו לנחות ולהמריא ממסלולי נחיתה שיוצבו על סיפונם של שתי נושאות המטוסים: JS לזומו ו-JS קאגה, שאורכן משתרע לאורך של יותר מ-800 מטרים והן בעלות תכולה של 27,000 טונות, כך שהן יהיו האוניות הגדולות ביותר בצי היפני.

"בעקבות השינוי הדרסטי של הסביבה הביטחונית מסביב ליפן, הממשלה תנקוט בכל האמצעים האפשריים כדי להגן על חייו ורכושו של העם היפני", אמר הרמטכ"ל היפני יושיהידה סוגה, בהכרזה על התוכנית. לדברי הרמטכ"ל היפני, תוכנית ההגנה של יפן מראה באופן ברור את צורכי הביטחון של המדינה ותהווה את אבן היסוד בהגנתה. לפי תוכנית זו: סין, צפון קוריאה ורוסיה, בנוסף לארצות הברית ונאט"ו (הברית הצפון אטלנטית), הם גופים בעלי יכולות צבאיות מאסיביות, שיפן חייבת לקחת בחשבון.

שתי אוניות מלחמה מסוגלות גם לשאת הליקופטרים. כלי טיס אלה פותחו לצורך השמדת צוללות ונכנסו לשירות לפני כשלוש שנים. יפן צפויה להזמין מטוסי אף 35 ג'ט נוספים, 42 מהם עומדים להיכנס לשירות או נמצאים בשלבים מוקדמים של הזמנה. מטוסים אלה יחליפו את מטוסי האף 15 של חיל האוויר היפני. רכישות אלה יתבצעו לאורך העשור הקרוב, כאשר האוניות ייחנכו במהלך חמש השנים הקרובות.

העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר