החלום האחרון של רונה רמון: מכינת "בית אסף"

האם השכולה ביקשה להקים מבנה קבע למכינה הקדם־צבאית, שנקראת על שם בנה ומיועדת לנוער מהפרירפריה החברתית • בספטמבר הספיקה לקחת חלק בטקס להנחת אבן הפינה ביישוב מצפה אילן - שנקרא על שם אילן רמון

רונה רמון בטקס הנחת אבן הפינה במכינה הקדם צבאית על שם בנה אסף רמון // טקס הנחת אבן פינה למכינה הקדם צבאית על שם אסף רמון ז"ל במצפה אילן

בחודשים האחרונים, כשהיא כבר חולה מאוד, הספיקה רונה רמון להגשים חלום אחרון כהשתתפה בטקס הנחת אבן הפינה למבנה הקבע של המכינה הקדם־צבאית "בית אסף", הנקראת על שם בנה הטייס סרן אסף רמון ז"ל, שנהרג בתאונה אווירית ב־13 בספטמבר 2009.

"בית אסף", שהוקמה ב־2016, היא שלוחה של המכינה הקדם־צבאית "אחד משלנו" המיועדת לבני נוער מהפריפריה החברתית. כיום שוכן "בית אסף" בכפר אלוני יצחק, אך חלומה של רונה היה כי בית הקבע יקום במצפה אילן, יישוב קהילתי־דתי בסמוך לקציר שנקרא על שם בעלה אל"מ אילן רמון ז"ל. 

כדרכה של רונה רמון, החלום החל לקרום עור וגידים ולהפוך למציאות ובספטמבר האחרון נערך במצפה אילן טקס מרגש - הנחת אבן הפינה ל"בית אסף". בטקס השתתפו רונה רמון ובני המשפחה, לצד נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ואישים נוספים, ובקהל היו עשרות חניכי המכינה הקדם־צבאית ובוגריה.

"'בית אסף' זו הדרך שלי להגדיל את המשפחה, ולראות 55 ילדים שחיים בבית קבע ומגשימים את החלום שלהם בעצמם", אמרה רונה רמון בסרטון שהוקרן בטקס, "לראות אותם מקבלים את אותה הזדמנות ייחודית זו המתנה הגדולה ביותר שאני יכולה לחלום עליה". היא סיפרה כי הרעיון להקמת המכינה התגבש אצלה בימים קשים, בזמן שישבה שבעה על בנה אסף. "זה רעיון שנולד מתוך הרבה כאב", אמרה בהתרגשות.

התקציב להקמת מבנה הקבע ל"בית אסף" הושג באמצעות קרן רמון, קק"ל ותורמים אחרים, והתקווה היא שבנייתו תסתיים במהלך 2019 והחניכים יעברו להתגורר שם. שחר אופז, ראש המכינה הקדם־צבאית, מספר כי "הרעיון נרקם במשך שלוש שנים, שבמהלכן היה תהליך גיוס כספים עבורו. כשרונה חלתה היא אמרה שהיא הולכת להשלים את גיוס הכספים ואת בניית 'בית אסף'. היא הרגישה שהפרויקט הזה פתוח ובשם בנה אסף רצתה להשלים אותו לפני שהיא נפרדת מהעולם. זה החלום האחרון שהספיקה להגשים, זו הצוואה שלה".

על אישיותה הגדולה של רונה רמון סיפר אופז כי "רונה ידעה לדבר ללב החניכים. לא פעם שאלו אותה איך היא יכולה להמשיך לחיות ככה, והיא ענתה שכשהיא רואה אותם הם נותנים לה תקווה וכוח".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר