יצא מדיון בביהמ"ש – וביצע מעשה מגונה

ביהמ"ש העליון גזר חמש שנות מאסר על עבריין מין סדרתי שתקף בת 11 מיד לאחר שיצא מדיון בעניינו • בעבר כבר ריצה עונשי מאסר וביצע עבירות מין בסוהרות

צילום אילוסטרציה: Getty Images

בית המשפט העליון החמיר בעונשו של פדופיל שהורשע בביצוע מעשה מגונה בקטינה בת 11, וגזר עליו עונש של 5 שנות מאסר בפועל. 

עופר צרפתי, שהורשע בעבר בביצוע עבירות מין מרובות וריצה בגינן תקופות מאסר ממושכות, ביצע את המעשה המגונה מיד לאחר שיצא מדיון בבקשה להארכת צו פיקוח על עברייני מין שהתקיים בעניינו. בבית המשפט המחוזי הודה הנאשם בעבירה והורשע במסגרת הסדר טיעון.

במהלך הטיעונים לעונש, ביקשה הפרקליטות להחמיר בענישה מטעמים של הגנה על שלום הציבור, אך בית המשפט גזר על הנאשם 3 שנות מאסר וחצי. על פסק הדין הוגש ערעור, במסגרתו ביקשה הפרקליטות שנית להחמיר בעונש.

בית המשפט העליון קיבל את ערעור המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה, והטיל על צרפתי עונש של 5 שנות מאסר בפועל. בית המשפט ציין בפסק דינו כי הנאשם הוא "עבריין מין סדרתי שריצה עונשי מאסר ממושכים. הערכת המסוכנות שנערכה בשעתו למשיב היא גבוהה מאוד, ואציין כי במאסריו הקודמים נהג באלימות ואף ביצע עבירות מין כלפי עובדות שב"ס.

"לאור זאת, על רקע נסיבות העבירה בה הורשע המשיב, ולאור עברו הפלילי המכביד עד מאוד, וגם משיקולים של הגנה על הציבור", סיכם גזר הדין, "אנו סבורים כי יש מקום לקבל את הערעור ולהחמיר בעונשו של המשיב. זאת, אף ללא קשר למתחם הענישה שהוצב על ידי בית המשפט".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר