עם מעוף: קורסים לבעלי עסקים בכל הארץ

הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים מעבירה קורסים והשתלמויות לעסקים וליזמים • הקורסים מושכים אליהם אלפי משתתפים

צילום: GettyImages //

המעוף והשירותים הניתנים באמצעותו, המופעלים מטעם הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה, הם חלק ממגוון השירותים ליזמים ועסקים לעידוד ולקידום מגזר העסקים הקטנים והבינוניים בישראל.

שירותי המעוף מסופקים ליזמים ולעסקים במגוון אמצעים ותחומים הקשורים לצורכי העסק. מטרת השירותים היא לסייע ליזמים ולעסקים לצלוח את שלבי הקמת העסק, לצמוח מבחינת היקף המכירות ומספר העובדים - ולהביא לשיפור ביצועיהם והתייעלותם תוך כדי הגדלת רווחיותם. 

אחד משירותי הסיוע הבולטים הוא פעילות ההדרכה - פעילות קבוצתית שמטרתה להקנות ליזמים ולבעלי עסקים קטנים ובינוניים ידע, מיומנויות וכלי עבודה בכל הקשור להקמה ולניהול של העסק.

בשנת העבודה 2016 התקיימו 300 קורסים וימי עיון במגוון תחומים רלוונטיים לדיגיטל - כ־40% מסך פעילויות ההדרכה שנערכו בשנה זו.

כ־4,500 יזמים ובעלי עסקים השתתפו בפעילויות אלה בעלות של כ־1.8 מיליון שקלים. 

• 98 פעילויות נערכו באזור הדרום 

• 80 פעילויות נערכו באזור ירושלים 

• 100 פעילויות נערכו באזור המרכז

• 122 פעילויות נערכו באזור הצפון 

בשנת העבודה 2017 ניכר גידול בביקוש להדרכות בתחום המסחר. כ־66% מסך שעות ההדרכה היו בתחום השיווק והמכירות במדיה הדיגיטלית. יצוין שמדובר במגמה מוכרת המאפיינת את כלל הארץ ותואמת תהליכים דומים בעולם המערבי בכלל. ב־2017 התקיימו כ־580 פעילויות הדרכה שונות בהשתתפות של כ־5,000 יזמים ובעלי עסקים בעלות של כ־2 מיליון שקלים. 

74% מהפונים להדרכות הם עסקים זעירים, 14% הם יזמים ו־12% הם עסקים קטנים ובינוניים. מבין המשתתפים, 89% משתייכים לאוכלוסייה כללית, 4% חרדים, 3% דרוזים וצ'רקסים ו־2% בני מיעוטים.

החלוקה המגדרית של משתתפי פעילויות ההדרכה בתחומי השיווק הדיגיטלי היא כ־60% נשים ו־40% גברים.

לדוגמה, בקורס Google AdWords לומדים חזון, נישה, בידול וקהלי יעד; מבוא לפרסום ב־Google AdWords; היכרות עם הגולש הישראל; סוגי הקידום בגוגל; קידום אורגני (SEO) - יתרונות וחסרונות; פתיחת חשבון גוגל לעסק שלי וקידום ממומן (SEM) - יתרונות וחסרונות של Google AdWords; מיקוד, הצעות מחיר ותקציב ב־AdWords וביצוע מחקר שוק יעיל ואפקטיבי; בחירת מילות מפתח ותחרותיות; שיטות תמחור, פורמטים של מודעות, ערוצי שיווק נוספים, Remarketing; עבודה עם כלי בניית באנרים; ניהול לידים, טיפים לטיפול איכותי ויעיל בלידים, ועוד...

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר