הותר לפרסום: בכיר באל על ואיש מוסד לשעבר הבריחו סמים

פרשה חמורה בחברת התעופה הלאומית • המשטרה חשפה רשת להברחת סמים ארצה, שככל הנראה חבריה ניצלו את תפקידם ומעמדם • לפי החשד, צוות קרקע של אל על סייע בהעברת הסמים לעבריינים • שופט בית המשפט השלום האריך את מעצרם ב-9 ימים

מטוס אל על // צילום: קוקו

היחידה הארצית לחקירת פשיעה בינלאומית (היאחב"ל) בלהב 433 עצרה ארבעה חשודים בחשד ליבוא סמים לישראל. בין העצורים עובד מוסד לשעבר, ועובד בכיר בחברת אל על האחראי לקשר בין השב"כ לתחנות החברה בעולם. מעצרם של החשודים הוארך בתשעה ימים.

 

החשוד המרכזי בפרשה הוא שלום בנו, לשעבר איש שב"כ ומוסד. על פי חשדות החוקרים, הוא פעל בדרכים שונות ומורכבות לייבא ארצה כמויות גדולות של סמים. 

 

פרקליטו, עו"ד דויד אלון דדון, טען בדיון כי הוא מתקשה להגן על מרשו. "ידיי קשורות ופי סגור", אמר בתגובה לסירובו של נציג המשטרה להשיב לשאלותיו.

 

"אני חושש לשלומו. מצבו הנפשי והפיזי קשה. הוא מכחיש הכל. הוא סא"ל במיל', שירת במוסד ושב"כ, עשה הכל להגן על המדינה, השתתף במבצעים חשאיים, כרגע עומד לסיים כתיבת ספרו הרביעי. הוא היום שבר כלי. המשטרה מטרטרת אותו כדי לשבור אותו".

 

חשוד נוסף הוא רמי יוגב, עובד אל על 25 שנים. עבד באגף אבטחה של החברה, שימש כראש פיתוח אמצעים וממונה בטיחות אגפי. כיום משמש בתור המקשר בין השב"כ לתחנות אל על בעולם. לטענת המשטרה, מאפייני החשדות נגדו חמורים אף יותר משאר החשודים בשל תפקידו באל על.

 

פרקליטו, עו"ד ארז אבואב, טען כי הוא נעצר אתמול בבוקר במקום עבודתו. ביצעו חיפוש במקום העבודה ולדבריו המשטרה לא תפסה דבר בביתו וברכבו. נציג המשטרה אמר כי נתפסו סמים הקשורים לפרשה. הוא נחקר בחשד ליבוא סמים ולקשירת קשר לביצוע פשע, וזאת במסגרת תפקידו.

 

שופט בית משפט השלום בראשון לציון גיא אבנון אמר כי מדובר בפרשה חמורה: "מדובר בסמים בהיקף גדול ביותר. לעת הנוכחית לא ארחיב כדי לא לחשוף נתונים חשאיים. עיינתי בחומר החקירה ואני קובע קיומו של חשד סביר הקשור החשוד לעבירות המיוחסות לו.  אין מקום להכביר מילים על עילת המסוכנות והחשש הממשי משיבוש הליכי החקירה. לא ניתן בעת הנוכחי לשחרר החשוד אף שנתתי דעתי לנסיבות הרופאיות והנפשיות של החשוד".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר