המוח ממשיך לחיות אחרי המוות?

מחקר חדש מגלה כי גם אחרי שהלב ושאר מערכות הגוף קרסו, המוח ממשיך לחיות והאדם מודע למותו

המוח ממשיך להתקיים אחרי המוות // צילום אילוסטרציה: Getty Images

פוחדים מהמוות? חוששים מרגעיכם האחרונים בחיים? ובכן, יש לנו בשורה די מבהילה עבורכם. מתברר שאנשים שמותם כבר נקבע על ידי הרופאים עדיין מודעים למה שקורה להם, מכיוון שהמוח עדיין חי ומודע למתרחש סביבו, אחרי כשל של הלב ושאר המערכות בגוף. 

מחקר גדול על אנשים שעברו דום לב, שנערך על ידי החוקר ד"ר סם פרניה, מצא כי אנשים ממש יודעים לשחזר את עבודת הרופאים עליהם, ואת השיחה של הצוות הרפואי תוך כדי מאמצי ההחייאה מחדש של הלב. "יש בתחום דיון נרחב סביב השאלה מה קורה ברגעי המוות ועל הדיווחים של אדם אחרי הפסקת הלב והנשימה שלו. מתברר שהאדם מבחינה רבה במצב הזה כלוא בתוך גופו" אומר ד"ר פרניה. 

לדבריו, "מצאנו שלחוויית המוות יש השפעה אדירה על אנשים שעברו דום לב. אם אתה לא חווה את הרגע הזה לאט ובבהלה, אלא מקבל אותו וחווה אותו בצורה טובה וחיובית, הרי שאחרי ההחייאה תתחולל באישיות שלך מהפכה חיובית. אתה תהיה אופטימי יותר, נוטה לנדיבות יותר וחי חיים איכותיים יותר" אומר המומחה. 

החוקר גם בדק האם המוות משפר את יכולת ההיזכרות של האדם, קרי האם באמת כל החיים עוברים לנו מול הפנים ברגע המוות. בהקשר לכך לדבריו "מדובר באגדה, זה לא שבאמת כל החיים עוברים על פני האנשים, זה מיתוס, העיקר זו החוויה שנותנת פרספקטיבה חדשה למציאות שלנו". 

כך או כך, בין אם מצילים אותך ולמרבה הצער גם אם זה לא קורה, מסתבר שהאדם מודע למה שמתחולל סביבו אחרי רגע המוות, וגם אחרי שהרופא קבע מוות.

את הסטורי שלנו כבר בדקתם היום? הצטרפו כאן לאינסטגרם של ישראל היום

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר