אושר: רק שר הפנים יוכל לאשר שינוי שם של עבריין מין

לפי ההצעה שאושרה בקריאה ראשונה, הבקשה תאושר רק אם השינוי לא יסכן את הציבור • ח"כ רוזין: "מטרתנו להגן על הציבור מפני עברייני מין מורשעים"

ח"כ יוגב: "ראוי שתהיה על הפוגע אות קין" // צילום אילוסטרציה: GettyImages

ועדת החוקה של הכנסת אישרה היום (רביעי) לקריאה ראשונה את הצעת החוק שקובעת כי אדם שהורשע בביצוע עבירת מין, לא יוכל לשנות את שמו הפרטי או את שם משפחתו, אלא באישור שר הפנים. שר הפנים יוכל לבחון כל בקשה כזו באופן ענייני ולאשרה אך ורק במקרים שבהם הוא סבור שהשינוי לא עלול לסכן את הציבור.

ח"כ מיכל רוזין (מרצ) מיוזמות החוק אמרה: "אין חולק על זכותו של כל אזרח במדינה לשנות את שמו, אבל מטרתנו להגן על הציבור מפני עברייני מין מורשעים. לצערנו, המעט שבמעט מגיעים להרשעה, ואותו קצה נחשב בדרך כלל למאוד מסוכן. יש מקרים שבהם עבריין מורשע בוחר לשנות את שמו, וממשיך לפגוע בילדים, או אישה שגילתה שהיא יוצאת עם אנס מורשע, או של אדם שהורשע וישב בכלא על פגיעה בקטינים נמצא מדריך בקייטנה ופוגע שוב".

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי), אף הוא מיוזמי החוק, אמר כי "פגיעה מינית, בעיקר של אינוס, כמוה כרצח. חלק מהנפגעים לא רואים את עצמם חיים וחייהם בכל מקרה שונו ללא היכר. ככל שיש פגיעה קשה יותר לא ראוי לתת לפוגע פריבילגיה וראוי שתהיה עליו אות קין. בנוסף, אנחנו חייבים למנוע את הפגיעה הפוטנציאלית של אלו שבחרו להסתתר מאחורי שינוי שמם. אין לי התנגדות להצעת החוק המרחיבה יותר ובתנאי שלא ניכנס עכשיו להליכי חקיקה אין-סופיים".

העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר