"מזמינים נערות ליווי באינטרנט": עיריית אמסטרדם תסגור את רובע החלונות האדומים

האטרקציה התיירותית המזוהה עם העיר נסגרת בשל מעבר לקוחות לאינטרנט ומטרדי הרעש של התיירים ברובע העתיק

רובע החלונות האדומים באמסטרדם , צילום: רויטרס

אחת מהאטרקציות התיירותיות המזוהות עם אמסטרדם, תיסגר ככל הנראה במהלך השנה הבאה. "רובע החלונות האדומים" במרכז העיר ייסגר, והנערות העובדות בו יופנו לבית מלון באזור אחר שיוכשר עבורם. הרובע, שנהנה מהמדיניות הסובלנית של הולנד לזנות, קיים כבר כ-200 שנה.

 

"אנחנו בעידן שיותר ויותר אנשים מזמינים נערות ליווי מהאינטרנט, וחדרים 'אדומים' רבים ברובע שוממים במהלך היום", הסבירו בעירייה. באמסטרדם מנסים זה שנים לסגור  את תעשיית המין הוותיקה ברובע, שתנועת התיירים הכבדה שבו משבשת את חייהם של סוחרי ותושבי האזור.

 

"נתאים לנערות העובדות מלון, ובו תהיה בכל חדר כפתור לאזעקה, מצלמות ואפילו כספת ללקוחות", אמרה חברת מועצת העיר, פנקה רוזמה. "רוב התיירים באזור רק מצלמים את הנערות בחלונות. נוכל למנוע מהן את ההשפלה הזאת ולתת להן תנאי עבודה בטוחים וטובים".

 

רוזמה מודעת לכך שהצעד עלול להוריד דרסטית את מספרי התיירים במרכז העיר, אך היא בטוחה שלטווח הארוך המהלך ישתלם. "האם זו האטרקציה איתה אנחנו רוצים למשוך תיירים? האזור יתפתח לאפיקים תיירותיים אחרים", אמרה.

 

רובע החלונות האדומים, "דה ואלן" (החומות), מאכלס כ-300 בתי בושת בהם עומדות הנערות מול חלונות המוארים באור אדום, ומציעות את גופן. תעשיית המין ברובע החלה במאה ה-18, בשל קרבתו של הרובע לנמל. רבעים אדומים דומים נמצאים בערים נוספות בעולם, אולם זה של אמסטרדם נחשב לוותיק ביותר ולמפורסם ביותר.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר