"קפטן ג'ורג'" יפוצה ב-800 אלף ש"ח מהמדינה

דורון זהבי, החוקר של המחבל מוסטפא דיראני, יקבל את הכסף לאחר גישור מול המדינה • הוא פוטר לאחר שדיראני טען כי עבר התעללות מינית בחקירה

דורון זהבי יפוצה ב - 800 אלף שקלים // צילום ארכיון: קוקו

דורון זהבי, הידוע בכינוי "קפטן ג'ורג'", שחקר את המחבל מוסטפא דיראני יקבל מהמדינה 800 אלף שקלים במסגרת הסכם פשרה שאושר בבית המשפט. 

צילום: משה בן שמחון

המחבל מוסטפא דיראני נחטף לישראל בשנת 1994 כקלף מיקוח במטרה לאסוף מידע על הנווט רון ארד. בשנת 1986 אנשיו של דיראני שבו את רון ארד לאחר שנטש את מטוס הפנטום שלו בגלל תקלה טכנית. דיראני היה אחראי לכליאתו והחזקתו של ארד בין השנים 1986-1988, אז נעלמו עקבותיו של הנווט הישראלי. 

דורון זהבי בבית המשפט // צילום ארכיון: קוקו

לאחר חטיפתו של דיראני מלבנון, הוא נחקר בצורה אינטנסיבית במשך חמישה שבועות על ידי דורון זהבי, שכונה "קפטן ג'ורג'". בשנת 2000 הגיש דיראני תביעת נזיקין נגד מדינת ישראל, בטענה שעבר שני מקרים של התעללות מינית במהלך החקירות, טען כי אלה הוחדרה לישבנו, וכי הושפל, נחקר בעירום ועונה. בית המשפט אישר את קיום המשפט למרות שדיראני שייך למדינת אויב, ומספר שנים לאחר ששוחרר בעסקת חילופי שבויים עם חיזבאללה ב – 2004, המדינה פסקה כי התביעה תמחק כי הוא חזר לעסוק בפעילות טרור נגד המדינה, ולכן אינו רשאי לעשות שימוש במוסדות המדינה לצרכיו. 

בשנת 2011 התגלתה ראיה משמעותית ביותר בפרשה: במסגרת תכנית ״עובדה״ נחשפה קלטת וידאו בה נראה דיראני נחקר על ידי מפקדו של זהבי בדרגת אל״מ ובאמצעות ראיה זו טענו פרקליטיו של זהבי שהוא לא ניהל את החקירה ומה שעשה היה ברשות ובסמכות. 

הקלטות החקירה שנחשפו בתוכנית עובדה // צילום מסך: ערוץ 2

זהבי הגיש תביעה לפני מספר שנים בסך 5.5 מיליון שקלים. התביעה כללה כמה מרכיבים, לרבות הטענה כי הפרשה גרמה לקטיעת הקריירה הצבאית שלו, אותה סיים בדרגת רב סרן. בנוסף טען ללשון הרע ולנזקים שנגרמו לו. הפשרה בתיק הגיעה לאחר הליך גישור בו קבעה המגשרת כי לכוכבי מגיעים 800 אלף שקלים, תשלום על הפרשי שכר ופיצויים אם היה ממשיך בשירותו הצבאי. 

העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר