מי רוצה להיות מיליארדר? הפרס הראשון בלוטו האמריקני: 1.6 מיליארד דולר

לאחר 25 הגרלות שבהן אף אחד לא זכה בפרס הראשון בהגרלת ה"מגה מיליון" - הגיע הפרס לשיא של כל הזמנים בהגרלות הלוטו • ההגרלה הבאה: ביום שלישי, אך לא ניתן לרכוש כרטיסים באינטרנט

המיליארדרית הבאה? אישה ממלאת טופס לוטו של "מגה מיליון" // צילום: AFP

טירוף באמריקה: הפרס הראשון בהגרלת הלוטו "המגה מיליון" הגיע לשיא של כל הזמנים, ועומד כעת על 1.6 מיליארד דולר. מדובר בפרס הגבוה בתולדות ההגרלות. הפרס הגבוה ביותר עד כה עמד על 1.58 מיליארד, בהגרלת "פאוואר בול" ב-2016.

 

לאחר שבועות ארוכים ללא זוכה שהצליח לנחש נכונה את כל המספרים בהגרלת ה"מגה מיליון", חצה אמש (שישי) הפרס את רף מיליארד הדולר, אולם גם בהגרלה אמש לא נרשם זוכה. כעת ה"הקופה" עומדת על לפחות 1.6 מיליארד דולר, וההגרלה הבאה תיערך ביום שלישי. אם זוכה במקום הראשון יחליט לקחת את כל כספי הזכייה בתשלום אחד (בארה"ב יש אופציה לתשלומים חודשיים), הוא יאלץ "להסתפק" ב-905 מיליון דולר.

 

הפרס המפלצתי תפח בקופה, לאחר 25 מחזורים שבהם לא נרשם זוכה בפרס הראשון. הפעם האחרונה שבה חולק הפרס הגדול הייתה בחודש יולי, אז חלקו ביניהם 11 עובדים מחברה בקליפורניה פרס של 543 מיליון דולר, לאחר שרכשו כרטיס הגרלה במשותף.

 

גם רשויות המס הפדרליות ירוויחו בגדול: בארה"ב יש מיסוי פדרלי של 25% על זכיות בלוטו, שאחריהם יש מיסוי מקומי שגובהו משתנה ממדינה למדינה.

 

אגב, לטובת מי שמתעניין באפשרות להפוך למיליארדר מהארץ: ברוב מדינות ארה"ב אין אפשרות לרכוש הגרלה למי שאינו תושב או אזרח ארה"ב. בחלק מהמדינות מאפשרים לכל אדם, ללא קשר למקום מגוריו או אזרחותו, לזכות בלוטו. אולם זאת רק בתנאי שרכש את כרטיס ההגרלה בעודו שוהה בתחומי המדינה - ולא ברכישה דרך האינטרנט.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר