אושר: מחבלים יוחרגו מהשחרור המנהלי

היועמ"ש אישר כי עמדת השר לביטחון פנים ארדן אינה בלתי חוקתית וניתנת להגנה בבג"ץ • חוק השחרור נועד לסייע בטיפול בצפיפות בבתי הסוהר

אסירים ביטחוניים בכלא עופר, ארכיון, צילום: משה שי

מחבלים יוחרגו ולא ישוחררו מהכלא במסגרת חוק השחרור המנהלי, כך אישר היועץ המשפטי לממשלה בחוות דעת שנמסרה היום (שלישי) לשר לביטחון פנים גלעד ארדן. עמדת השר דרשה להחריג מחבלים מחוק השחרור המנהלי שחוקק בעקבות החלטת בג"ץ לחייב הגדלה של "שטח המחיה" של אסירי בית הסוהר. לפי היועמ"ש האבחנה אינה בלתי חוקתית וניתנת להגנה בבג"ץ. 

חוק השחרור המנהלי שמקצר תקופות מאסר של אסירים שנדונו למאסרים של עד ארבע שנים הוא חוק שהשר לבטחון הפנים ארדן מקדם בעקבות החלטת בג"ץ ממארס האחרון על הגדלת שטח המחיה של אסירים. במסגרת ההיערכות להרחבת התאים משלושה מטרים לארבעה וחצי מטרים, הממשלה החליטה להרחיב את היקף השחרור המנהלי של אסירים, שמלכתחילה נועד כי להתמודד עם מצוקת המקום בבתי הסוהר. יש לציין כי לפי נתוני שירות בתי הסוהר, כדי ליישם את החלטת בג"ץ יש צורך בכ-6,200 מקומות כליאה נוספים. השחרור המנהלי מאפשר לממשלה לערוך עבודות הרחבה בתוך בתי הכלא. 

שחרור מנהלי הוא שחרור מוקדם של אסירים, שיתרת מאסרם קצרה יחסית, שיכול להינתן כאשר כמות האסירים בבתי הסוהר חורגת מתקן הכליאה שקבע השר לביטחון פנים. חריג לכך הוא אסירים אשר נגזרו עליהם מעל ארבע שנות מאסר וזכאים לשחרור מנהלי רק כאשר ועדה מצאה אותם זכאים גם לשחרור על תנאי.

החוקם קודם על ידי מפלגת הליכוד והשר ארדן והגיע לשלב הסופי באישורו בוועדת הפנים ובכנסת. הדיון בוועדת הפנים בנושא יתקיים היום בצהריים. השר ארדן מסר: "מחבלים בזויים חייבים לשלם מחיר כבד על מעשיהם ולכן התנגדתי לכל קיצור של תקופת מאסר של המחבלים והמסייעים להם ודרשתי להכניס לחוק החרגה שלהם. אני שמח שהיועץ המשפטי לממשלה מגבה עמדה זו". 

העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר