הזמינה משלוח - וגילתה שאינה יכולה לקבלו ביישובה

עו"ד גליה קדם מבקעת הירדן גילתה שאינה יכולה לקבל חבילה ביישובה • UPS בתגובה: "אנו מכסים 90% מבקעת הירדן, לבד מכמה מקומות"

בקעת הירדן, צילום: גילי אליהו/ג'יני

"UPS אינה מבצעת שליחויות למספר יישובים בקעת הירדן משיקולים מסחריים", כך השיבה נציגת החברה לעו"ד גליה גלם, תושבת בקעת הירדן, לאחר שרכשה סמארטפון מסאני תקשורת. 

חברות שליחויות אינן מחויבות להגיע לכל אזור בארץ, אך לפי התקנות מפברואר 2018, עסקים חייבים להתנהל בשקיפות בכל הקשור למדיניות השירות. אם עסק אינו מספק הובלה או שירות ליעדים מעבר לקו הירוק או שהוא גובה עליהם תשלום נוסף, עליו ליידע את הצרכן עוד במעמד הקנייה.

כלומר, סאני היתה צריכה לעדכן את עו"ד גלם בטרם הרכישה כי היא אינה מבצעת שליחויות לבקעת הירדן. "התקשרתי לסאני תקשורת כדי לקנות סמארטפון", סיפרה ל"ישראל היום" עו"ד גלם. לדבריה, היא שאלה "אם יש משלוח לבקעת הירדן ונעניתי שכן. לאחר שהעסקה בוצעה הודיעו לי שחברת השליחויות לא מגיעה לאזור".

היא שיתפה כי התקשרה ל־UPS כדי לאמת את הדברים "ונאמר לי, 'לא, מסיבה כלכלית'". 

לנוכח הדברים כתב דוד אלחייני, ראש מועצה אזורית בקעת הירדן, מכתב לשר התקשורת ולשר הכלכלה, ובו נכתב כי "זה זמן מה שאני מקבל תלונות מתושבים על כך שחברות שונות מסרבות לבצע משלוחים לבקעת הירדן או גובות מחירים גבוהים מאוד עבור דמי המשלוח".

מחברת UPS נמסר בתגובה "או. פי אס אי (שינוע בינלאומי) בע"מ משמשת קבלן שירות מאושר של UPS בישראל ומספקת שירותי הובלה בינלאומיים ופנים ארציים למרבית הישובים ולמרבית מרכזי האוכלוסייה במדינת ישראל. החברה משרתת למעלה מ - 90%  מהאוכלוסייה במרבית הישובים באזור בקעת הירדן ובין היתר בבית שאן, שדמות מכולה, שדה תרומות, ועוד".

 "משיקולים מסחריים בלבד ישנם מספר מקומות בארץ שאינם נכללים במסגרת אזורי הכיסוי. במקרה כזה ניתנת ללקוח אפשרות למסירה של משלוח בכתובת אלטרנטיבית,  איסוף עצמאי מאחד ממרכזי החברה או הובלה מיוחדת בתוספת תשלום. החברה בוחנת מעת לעת את פריסת מערך הפצת המשלוחים בהתאמה מיטבית לצורכי הלקוחות ובכפוף לאילוצים מסחריים ותפעוליים".

העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר