סוף לנסיונות של גוגל להקים רשת חברתית שתתחרה בפייסבוק ובטוויטר? גוגל הודיעה היום שהיא סוגרת את הרשת החברתית שלה, גוגל פלוס.
בגוגל מודים כי הרשת כשלה וכי 90 אחוז מהנכנסים לרשת לא היו בה אלא במקסימום 5 שניות. אולם לא זו הסיבה בגללה החליטה הרשת להשבית את הפיתוח שלה. הסיבה המרכזית היא באג שאפשר לאפליקציות שהיו מקושרות לגוגל פלוס לדלות מידע פרטי בסיסי של משתמשים כמו גיל, מין וכתובות מייל. גוגל זיהתה את הבאג החודרני הזה כבר בתחילת השנה ותיקנה אותו בחודש מרץ 2018 אולם לא נמסר מהחברה מידע על התקלה למשתמשים וכן לא נמסר מידע כמה בעלי חשבונות נחשפו לבאג ונתוניהם נאספו.
עם זאת בחברה מציינים כי הם שומרים את נתוני המשתמשים שלהם במערכת כל פעם לטווח של שבועיים בלבד ולכן הם גם לא מסוגלים לדעת כמה משתמשים היו להם באותה תקופה וכמה היו מחוברים. כך או כך כעת בעקבות הבעיה הזו ובעקבות חוסר הפופולריות של היישום החליטה החברה לסגור אותו לציבור הרחב ולהותיר רק ככלי עבור ארגונים. לקהל הצרכני הפרטי גוגל פלוס תיסגר לחלוטין. אלא שבכל מקרה לא מדובר בנזק גדול לחברה וזאת כיון שגם הוא לא עלה יפה ולא הפך לפופולרי אצל המשתמשים ברחבי העולם.
עוד הודיעה גוגל על שורה של צעדי הידוק אבטחה באנדרואיד ובג'ימייל, בעקבות פרויקט מתמשך בחברה, הבוחן גישה של מפתחי צד שלישי לנתונים של משתמשים. במסגרת השינויים, משתמש אנדרואיד יצטרך לאשר פרטנית כל הרשאה והרשאה, במקום הרשאות כוללניות שמצויות כיום, לרמה מפורטת וברורה של כל הרשאה. עוד תחסום גוגל גישה ליומני שיחות ורישומי SMS, ותגביל את האינטראקציה עם המידע של אנשי הקשר למפתחים.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו