רוב הצעירים מעדיפים לישון בעירום

מחקר שערכה חברת מזרנים מצביע על כך שהרגלי השינה של הדור הצעיר שונה מאלו של הוריהם • שינה בעירום מסייעת לשינה טובה יותר ואף משפרת את חיי המין

"עשוי להביא להשפעה חיובית על בריאותם" // צילום אילוסטרציה: GettyImages

כמעט שני שליש מהצעירים שנולדו אחרי שנת 2000 מעידים כי שינה בעירום מלא טובה יותר וכן על עלייה באיכות חיי המין לעומת אלו הישנים בפיג'מה, כך על פי מחקר שערך ג'ו מרקוריו, מנהל פרויקטים בחברת המזרנים Mattress Advisor. 

המחקר, שנערך על 1,000 מתנדבים, מצביע על כך ש-65 אחוזים מהם נהנים משינה בעירום מלא. עוד טוען עורך המחקר כי חלה עלייה באנשים הנוהגים לישון בעירום מלא, ובעוד שבקרב הוריהם של בני דור ה-Y, רק 40 אחוז טענו כי הם נוהגים לישון בעירום. עוד נמצא כי אלו הישנים בעירום מקיימים יותר יחסי מין מאשר אלו הישנים בפיג'מה. באותו עניין, 75 אחוז מאלו הישנים בעירום נהנים ממערכת יחסים ארוכה לעומת אלו הישנים בפיג'מה. עוד חושף המחקר כי יותר גברים ישנים בעירום לעומת נשים, אך לא בהרבה: כמחצית מהנשים העידו כי הן ישנות בעירום. 

75 אחוז מאלו הישנים בעירום נהנים ממערכת יחסים ארוכה // צילום אילוסטרציה: GettyImages

 

"מעדיפים לישון בפיג'מה על מנת להימנע ממצבי מבוכה"

מחקר אחר שנערך באוניברסיטת אמסטרדם מצא כי אנשים ישנים טוב יותר כשטמפרטורת גופם נמוכה יותר – כלומר כשהם עירומים, מה שאף עשוי להביא להשפעה חיובית על בריאותם. על פי USA Today, האנשים שאינם ישנים בעירום טוענים כי הם מעדיפים לישון בפיג'מה על מנת להימנע ממצבי מבוכה אם וכאשר יצטרכו לנוס מבתיהם במקרה חירום, או במקרה שהשותף או קרוב משפחה יפתיע אותם בחדרם. 

שינה בעירום גורמת לתחושת חופש ואושר // צילום אילוסטרציה: GettyImages

כ-70 אחוז מהישנים בעירום אמרו כי מעדיפים להיכנס למיטה "במצב טבעי" משום שכך הם חשים נוח יותר. 58 אחוז אמרו כי שינה בעירום מרגיעה יותר, ו-54 אחוז אמרו כי שינה בעירום משפרת את השינה שלהם. 20 אחוז אמרו כי שינה בעירום גורמת להם לחוש חופשיים ומאושרים יותר. אלו הישנים בפיג'מה אמרו כי שינה בלבוש מלא שומרת על חום גופם, מרגיעה את הלחץ שלהם בנוגע לנראות שלהם ואחרים אמרו כי ש"כך הם התחנכו". 

 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר