תנובה הודתה באחריותה לשלושה הסדרים כובלים // צילום ארכיון: רפאל בן ארי

תנובה תיאמה מחירים - ונקנסה ב-25 מיליון ש'

החברה הודתה באחריותה על תיאום מחירים עם רשתות שופרסל ומגה • אם קניתם מוצרים באחת מהרשתות, כמה כסף אמור לחזור לכיס שלכם ואיך?

תנובה תשלם קנס בגובה 25 מיליון שקלים לאחר שהודתה באחריותה על תיאום מחירים, מה שמהווה הפרה על חוק ההגבלים העסקיים, כך הותר לפרסום היום (שני) על ידי בית הדין להגבלים עסקיים. מדובר על הסכום הגבוה ביותר ששילמה חברה על הפרת חוק ההגבלים.

ההחלטה על הקנס ניתנה ב-19 באוגוסט, ונתנה תוקף לצו המוסכם שאליו הגיעו רשות ההגבלים העסקיים ותנובה, לפיו תנובה הודתה באחריותה לשלושה הסדרים כובלים.

לאחר אישור הצו, יועבר הכסף באופן אוטומטי וללא צורך בכל פעולה מצד הצרכנים ישירות לכיסם של צרכני רשתות השיווק דרך כרטיסי האשראי. משמעות ההחלטה של בית הדין היא שכל מי שקנה במגה או בשופרסל באשראי בחודש ספטמבר 2017 יקבל החזר לאשראי. ההערכה היא כי מדובר במיליון לקוחות שזה כ-25 שקלים.

נוסף על כך, ההודאה של תנובה בעבירות צפויה להקל משמעותית על תובעים ייצוגיים בקשר לתביעות פיצוי הנוגעות להפרות שבצו.

על פי הצו, תנובה הייתה צד לשני הסדרים כובלים, האחד מול שופרסל והשני מול מגה, שבמסגרתם הסכימה תנובה עם שתי הרשתות להעלות את המחיר לצרכן של מוצריה. הסיכום עם מגה היה ביחס למרבית מוצרי הגבינה הצהובה של תנובה ולמספר מוצרים אחרים. הסיכום עם שופרסל התייחס למוצרי מאמא עוף, סנפרוסט ומעדנות.

העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו