מחזיקים קונדום בכיס או בארנק? ביג מיסטייק

הלטקס, החומר ממנו מיוצרים הקונדומים, רגיש מאד לחום וללחות והחזקתו בתנאים אלה עלולה לגרום לו להיקרע ברגע האמת

אולי לא כדאי לשמור את ההגנה בכיס // צילום: GETY

כולנו מכירים את הסצינה המוכרת מכל הסרטים, זוג נפגש בבר אפלולי והיחסים מתחממים ועוברים לחדר בבית המלון, שם אחד מהזוגות מוציא מהכיס או מהארנק קונדום כדי לקיים יחסי מין בטוחים.

אלא שמתברר כי בניגוד לסרטים, במציאות כדאי מאד שלא לשמור קונדומים בכיסים או בארנקים, כיון שזה פוגע משמעותית באיכות שלהם, בגמישות וביכולת ההגנה על הזוג מפני היריון לא צפוי.

הסיבה לכך היא כי הלטקס, החומר ממנו מיוצרים הקונדומים, רגיש מאד לחום, לחיכוך וללחות, כל מה שעימו הוא מצוי במגע בעת שהותו בכיס או בארנק. במילים אחרות, החזקת קונדום במקומות אלו פוגעת בו ועלולה לגרום לו להיקרע ברגע האמת. "חום, לחות, חיכוך ואפילו חשיפה לאור אינם טובים לחומר ממנו מיוצרים הקונדומים. יש לשמור אותם במקומות מוצלים וקרירים יחסית כמו בארונית לצד המיטה או בארון בחדר השינה", אומרת המומחית הבריטית לפריון קארין או'סליבן.

לדבריה, "אם אתם צריכים לשאת קונדום מחוץ לבית, כדאי מאד לאחסן אותו בתיק במקום קריר או לעטוף אותו בשקית אחסון ממשי, או במקרה הכי גרוע, שימו אותו בכיס נפרד בארנק שלכם, שם הוא יהיה כמעט ללא חיכוך ותמיד תבדקו שלא פג התוקף שלו, או שתשימו כמה יחד בארנקים שמותאם לאחזקה נוחה ולא לוחצת של כרטיסי אשראי".

עם זאת, המומחים מציינים כי, "במקרה של יציאה לדייט שיעבור מהר לשלב הבא, ניתן להחזיק קונדום בכיס או בארנק אבל רק לאותו ערב, אל תהפכו את זה למנהג קבוע כדי להימנע מתוצאה לא רצויה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר