אלפים הגיעו לסייע לרוני למצוא מח עצם: "בטוח יש סיכוי"

30 עמדות הוצבו ברחבי הארץ במטרה למצוא תורם מתאים לרוני כהן, שאובחנה כחולת לוקמיה רגע לפני חתונתה עם בן זוגה, בר ערמון • חברתה, שחר אורון: "לפני חודש וחצי נפלה עלינו הפצצה, מאז אנחנו עם הפנים קדימה" • המפכ"ל אלשיך הגיע להיבדק גם כן

רוני כהן ובן זוגה בר ערמון

אלפי בני אדם הגיעו היום (ראשון) ל-30 עמדות הבדיקות ההתאמה לרוני כהן (27), שזקוקה לתרומת מח עצם לאחר שאובחנה כחולת לוקמיה לפני כחודש וחצי, רגע לפני החתונה עם בן זוגה בר ערמון.

צילום: שמואל בוכרים

"הסיפור הזה רץ בוואטסאפ המשפחתי שלנו וכל אחד מאיתנו תורם איפה שהוא רק יכול", אמר המפכ"ל רוני אלשיך, שנרתם למאמצים וביצע את הבדיקה. "אני מתפלל שיימצא תורם שיציל את חייה, אם זה יהיה אני או מישהו אחר".

שחר אורון, חברתה של רוני: "לפני חודש וחצי נפלה עלינו הפצצה. מאז אנחנו עם מטרה אחת קדימה – זה להציל אותה ולראות אותה מתחת לחופה. אני בטוחה שיש סיכוי, אין לי ספק בכלל. יש התעניינות ויש נכונות של מלא אנשים טובים בישראל. רק נסתכל קדימה, נחשוב טוב ולראות חיובי". 

"מתפלל שיימצא תורם". המפכ"ל אלשיך בעמדת הבדיקה // צילום: קוקו

כהן היא בת זקונים למשפחה שבה שני אחים ואחות. בצבא שירתה במשרד ראש הממשלה, שם היא עובדת עד היום. בחודש יוני החלה לחוש כאבים בצווארה. בעקבות כך עברה בדיקות שגילו אצלה לוקמיה, ומאז היא מאושפזת ועוברת טיפול כימותרפי מתמיד. 

היא זקוקה לתורמי מח עצם - חצי תימנים וחצי ממוצא מרוקני, או חצי תימנים וחצי ממוצא דרום אפריקני, בני 50-18. בדיקת התאמה אפשר לבצע בסניף עזר מציון ברחוב קפלן 40 בפתח תקווה. 

ידוענים דוגמת ציון ברוך, הראל סקעת, גורי אלפי, מאיה בוסקילה, פבלו רוזנברג והשפים אסף גרניט ואביב משה יצאו בקריאה להגיע לעמדות ההתרמה של העמותה.  (פרטים באתר: www.save-roni.co.il)

 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר