מתגייסים להציל את רוני

היום: מבצע ארצי לחיפוש תורם מח עצם לרוני כהן (27), שאובחנה כחולה בלוקמיה לפני חתונתה • בן זוגה: מתכננים לחיות יחד, זקוקים לעזרתכם"

מתגייסים להציל את רוני

זה הזמן להירתם ולעזור לרוני כהן, שאובחנה כחולה בסרטן רגע לפני חתונתה. היום ייערך ברחבי ישראל, בעמדות של עמותת עזר מציון, מבצע ארצי לחיפוש תורם מח עצם עבור רוני (27). מטרת המבצע היא להציל את חייה, לאחר שאובחנה כחולה בלוקמיה. כך קרה שבמקום לצעוד בסוף החודש לחופה עם בן זוגה, בר ערמון, השניים מחפשים בקדחתנות תורם מח עצם. להערכת הרופאים, ללא תורם נותר לרוני זמן קצר מאוד לחיות. אחרי ההתרמה יוטסו כל הדגימות למעבדה בחו"ל. 

רוני כהן היא בת זקונים למשפחה שבה שני אחים ואחות. בצבא שירתה במשרד ראש הממשלה, שם היא עובדת עד היום. בחודש יוני החלה לחוש כאבים בצווארה. בעקבות כך עברה בדיקות שגילו אצלה לוקמיה, ומאז היא מאושפזת ועוברת טיפול כימותרפי מתמיד. היא זקוקה לתורמי מח עצם - חצי תימנים וחצי ממוצא מרוקני, או חצי תימנים וחצי ממוצא דרום אפריקני, בני 50-18. בדיקת התאמה אפשר לבצע בסניף עזר מציון ברחוב קפלן 40 בפתח תקווה. 

ידוענים דוגמת ציון ברוך, הראל סקעת, גורי אלפי, מאיה בוסקילה, פבלו רוזנברג והשפים אסף גרניט ואביב משה יצאו בקריאה להגיע לעמדות ההתרמה של העמותה 

(פרטים באתר: www.save-roni.co.il)

"רוני צריכה השתלה דחופה", סיפר ל"ישראל היום" ארוסה, בר ערמון, "המחלה תוקפת אותה חזק מאוד, והטיפולים השוטפים לא יספיקו. הגוף שלה יקרוס ללא מציאת תורם". 

איך אתה מרגיש?

"במהלך היום אין לי זמן להרגיש. זה לא הזמן להרגיש אלא לפעול. רק כשאני לבד, לא לידה, אני מרשה לעצמי לפרוץ בבכי. לידה אני צריך להיות חזק, להישאר אופטימי ולתת לה לפרוק".

השניים הכירו לפני ארבע שנים וחצי דרך הלימודים באקדמיה. "למדנו ביחד הנדסת תעשייה וניהול. ביקשתי ממנה קיסם, עשיתי מהקיסם סמיילי וזה פתח את השיחה בינינו. זו היתה ההתחלה של סיפור האהבה שלנו. עשינו הכל יחד בלימודים, ואנו מתכננים לחיות יחד". 

את הסטורי שלנו כבר בדקתם היום? הצטרפו כאן לאינסטגרם של ישראל היום

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר