העבודה: בוטלה הרשעתו של ראש מטה הבחירות של יצחק הרצוג

עו"ד שמעון בטאט שימש עבד עם ח"כ לשעבר בבחירות המקדימות למפלגה ב-2013 • הוא הואשם בתשלום סכום של 40 אלף שקלים מטעם מטה הבחירות למימון קמפיין שלילי נגד ח"כ יחימוביץ'

עו"ד בטאט. השופטת המירה עונשו ל-180 שעות לתועלת הציבור // צילום ארכיון: יוסי זליגר

בצעד חריג החליטה השבוע שופטת בית משפט השלום בתל אביב מעין בן ארי לבטל את הרשעתו של עורך הדין שמעון בטאט, מי שהיה ראש מטה הבחירות של חבר הכנסת לשעבר יצחק הרצוג במסגרת הבחירות המקדימות במפלגת העבודה ב-2013.

בספטמבר 2013 סיכם הנאשם עם דניאל כהן, פעיל במפלגת העבודה, כי האחרון (כהן) יפעל לפרסום קמפיין בעל אופי שלילי נגד חברת הכנסת שלי יחימוביץ' באמצעות שליחת הודעות טקסט בתפוצה רחבה לחברי המפלגה בהם תכנים פוגעניים ובתמורה יקבל כהן סכום של 40 אלף שקלים מטעם מטה הבחירות. בהתאם לסיכום נשלח לכהן, על ידי אדם בשם גלעד רמות, שמונה צ'קים של חברה בבעלותו של רמות. נגד התשלום מסר כהן שמונה חשבוניות בהן נכתב, כי הכספים הועברו בתמורה לייעוץ המשפטי – וזאת על מנת להסתיר את מטרת התשלום. הנאשם הורשע בכך, כי לא מסר למבקר המדינה הודעה בנוגע לקבלת תרומה כנדרש כדין – ועל יסוד נתון זה בלבד הורשע בעבירה שיוחסה לו והוטל עליו מאסר על תנאי.

הנאשם, באמצעות סנגורו עו"ד ירון לונדון, טען כי הרשעתו מונעת ממנו לנהל את כפר המכבייה. שירות המבחן התרשם לחיוב מהנאשם והמליץ לבטל את ההרשעה ולהטיל עליו 180 שעות לתועלת הציבור. בנימוקים של השופט לאמץ את עמדת שירות הבחן ציינה השופטת את עברו המפואר בצה"ל ופעולות התנדבויות. הנאשם הציג שורה של מכתבי המלצה ממסגרות צה"ליות וביניהם מהרמטכ"ל בוגי יעלון. האיל והפרקליטות הודיעה כי היא שוקלת להגיש ערעור עוכבה החלטת השופטת.

העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר