דובאי: הקניון הגדול בעולם יוקם בהשקעה של 2 מיליארד דולר

הקניון החדש בדובאי יציע מתחמי הופעות חיות, אולם תיאטרון, אצטדיון לאירועי ספורט ואפילו פארק מים שלם, על שטח של 8 מיליון מטרים רבועים • הקנייה בחנויות תתבצע כולה באמצעים דיגיטליים

צילום אילוסטרציה: GettyImages

דובאי מתכוונת להכות את גינס, שוב: המדינה במפרץ מתכננת להקים את הקניון הגדול בעולם, בהשקעה של 2 מיליארד דולר. בקניון החדש יהיו מעל 8 מיליון מטרים רבועים של שטח קמעונאי - יותר מפי שניים מהקניון הגדול בעולם כרגע, אף הוא בדובאי.

 

יזמית הקניון, "דובאי הולדינגס", מתכננת שהקניון החדש יהיה על טהרת הטכנולוגיה: הקניות יבוצעו און-ליין באמצעות סמארטפונים, לפטופים או עמדות מכירה דיגיטליות. בקומת הקרקע יהיו אולמות להופעות, שיארחו קונצרטים, תיאטרון וזירת בידור עתידנית עם הקרנה בשלושה ממדים. עוד בקניון: בתי קולנוע, אצטדיון לאירועי ספורט ואפילו פארק מים.

 

"המהפכה הקמעונאית בדובאי נעה בכיוון הנכון, שכן היא מציעה יותר מאשר לבנים ומלט – אנחנו מדברים על העולם הווירטואלי העתידי של הקמעונאות", אומר ניקולה רוביז, מומחה לקמעונאות ושותף במיזם. "המבנה הדמוגרפי של המזרח התיכון הוא אטרקטיבי עבור קמעונאים, שכן יש כאן שיעור ילודה גבוה מאוד ואוכלוסייה צעירה - כמחצית מאוכלוסיית מדינות המזרח התיכון היא מתחת לגיל 25. רבים מהצרכנים הצעירים האלה הם אנשי מקצוע אמידים, והקניון החדש מציע להם שוק ענק ויוקרתי לשני העשורים הבאים".

 

ההתרחבות הקמעונאית האגרסיבית של דובאי מתרחשת בניגוד למרכזים מסחריים אחרים ברחבי העולם, אבל גם בנסיכות המתפתחת הואט במעט קצב המכירות בשנת 2017: קצב הגידול השנתי במכירות קמעונאיות בחנויות בדובאי ירד משמעותית בשנה שעברה ל-1.4%, לעומת 6.5% בשנת 2016. עם זאת, קצב הצמיחה השנה צפוי להגיע ל-5.1%. בשנים הקרובות צפויות עלייה נוספת, בין היתר בשל מבקרים מרחבי העולם שיגיעו לתערוכת הענק דובאי אקספו בשנת 2020.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר