המתחם המוזנח בו נמצאו הילדים // צילום: AFP

ארה"ב: המשטרה חילצה 11 ילדים שנחטפו

הילדים נמצאו במצב חמור של הזנחה: יחפים, צמאים ורעבים • שני חשודים חמושים נעצרו • אחד מהם הואשם בעבר בנטישת בנו

דרמה אמריקנית: 11 ילדים חולצו על ידי המשטרה בניו-מקסיקו לאחר שנחטפו למקום מבודד. המשטרה בארצות הברית פשטה על מתחם מוזנח ועצרה שני חמושים. המתחם תואר על ידי אחד השוטרים כבעל תנאים מחפירים והדבר העצוב ביותר שראה. לא ברור עדיין כיצד נחטפו הילדים. 

החקירה החלה בדצמבר 2017 בג'ורג'יה. גבר בן 39 בשם סיראג' וואהג' נחשד בנטישת בנו בן השלוש שטרם נמצא. אם הפעוט אמרה למשטרה שבנה סבל מהתקפים ועיכוב בהתפתחות הקוגנטיבית. אך מאז ועד השבוע, נעלמו עקבותיו של האב.  

ב-2 באוגוסט, הוצא צו חיפוש למתחם בניו-מקסיקו בו התחבא וואהג' יחד עם לוסאס מורטן. המתחם היה עמוס צמיגים, קרשים ומאהלים מאולתרים, אי שם בעמק מדברי. חוקרי המשטרה טוענים כי מישהו מתוך המתחם הצליח להתקשר ולדווח להם. 

הבוקר, 12 שוטרים כיתרו את המתחם ועצרו את שני החוטפים שנשאו נשק קל. וואהג' סירב להתלוות לחוקרי המשטרה. אך למרות זאת, הפשיטה לא כללה תקריות מיוחדות והוא נוטרל ללא קושי. במתחם נמצאה תחמושת רבה, כשהאוכל היחידי שאותר היה מספר תפוחי אדמה. 

מכמיר לב במיוחד היה מראם המוזנח של הילדים. הם סבלו מהזנחה מתמשכת שהתאפיינה במחסור במזון והיעדר היגיינה. במשך שהותם במתחם, הילדים הסתובבו יחפים ועם לבוש מינימאלי בלבד. כעת הם הועברו לטיפול ולהשגחה של הרשויות. הודעה נמסרה למשפחותיהם.

העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!

 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו