היריון, אילוסטרציה | צילום: גטי אימג'ס

מחקר ביפן קבע: רזון בהריון פוגע בצאצא

הטרנד של היפניות לרזון בזמן ההריון (גוף רזה עם בטן קטנה ועגולה) עשוי לפגוע בצאצא שלהן, פוגע בגובה הממוצע של הדור הבא של היפנים ואף עשוי להעמיד את הצאצא בסיכון ללחץ דם גבוה ולסוכרת

הרצון להישאר רזה עם בטן הריונית קטנה, הוא טרנד נפוץ בקרב נשים יפניות, ומראה שכיח גם במערב. מדובר במראה של גוף רזה ויפה עם בטן בצורת כדורסל קטן ועגול שהולך לפניה, בשעה ששאר הגוף נותר רזה. אלא שמדובר בטרנד מסוכן, בעל השפעות קשות על התינוק. 

מחקר משמעותי שנערך ביפן, קובע באופן חד משמעי כי מדובר ביצירת נזקים ארוכי טווח לתינוקות הנולדים. מתברר כי תינוקות כאלו יגדלו להיות בסיכון מוגבר לסוכרת ויתר לחץ דם, וכי האידיאל של רזון בעת ההיריון, משפיע על משקל התינוק הנולד שלו יש קשר ישיר הגובה אליו יגיע הצאצא בימי חייו, וכי משקל נמוך של התינוק בלידתו משפיע לרעה על הגובה שאליו יגיע כאדם בוגר. המצב חמור שבעתיים ביפן, שם נשים מתחילות הריון בתת משקל ועם ערכי BMI  נמוכים מאוד, וכי ההמלצות לתנודות במשקל בזמן ההריון, מחמירות יותר מאשר במערב. 

פיטר גלוקמן, מומחה להתפתחות מחלות באוניברסיטת אוקלנד בניו זילנד, מציין כי "מדובר במגפה של ממש, וביפן מדובר בנזקים שיתחילו להיות מורגשים על האוכלוסייה הבוגרת בעתיד". 

עוד הוא מוסיף כי "האידיאל של אישה רזה עם בטן בצורת כדורסל הוא שגוי ומסוכן מאד. מצאנו שהרצון הזה להיות רזה שביפן הוא ממש אידאל, לא מאפשר התאוששות טובה יותר אחרי הלידה. מעבר לכך בניגוד למה שנשים שם סבורות, הרזון לא מפחית סיכונים בהריון, או מבטיח לידה קלה יותר". 

החוקרים הגיעו למסקנה כי ה-"אופנה" הזו תפגע דרמטית בגובהם של היפנים בדור הבא, והיא גם אחראית לירידה בממוצע הגובה במדינה, שבה גם ככה הגברים והנשים בה נמוכים ביחס לעולם. 

אם לאמץ את מסקנות המחקר, הרי שהאמירה "את אוכלת בשביל שניים" מעולם לא הייתה נכונה יותר.

מקור: Science

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו