יישאר במעצר: נדחה הערר של דורס הנער בת"א

פרקליטו של אלי בר זכאי טען כי המעצר אינו חוקי וכי החוקרים מנסים להפליל אותו • "החשוד מושפל, כל מדינת ישראל עוסקת בתיק" • השופט דחה את הבקשה

אלי בר זכאי (מכסה את פניו) בהארכת מעצרו // צילום: יהושע יוסף

בית משפט המחוזי בתל אביב את דחה את הערר על הארכת מעצרו של אלי בר זכאי החשוד בהריגת הילד אילון שלו אמסלם, ופציעתו של חברו, בתאונת הדרכים שאירעה ביום חמישי בלילה בתל אביב. בר זכאי יישאר במעצר עד יום ראשון.

צילום: זוהר גליקמן

לפני הדיון, החשוד בתאונה, בר זכאי, הובא לדיון בבית המשפט על ידי המשטרה. השוטר שליווה אותו, דחף את הצלמים והגן בגופו על בר זכאי, כדי למנוע את צילומו. לאחר מכן, פרקליטו, עו"ד אילון אורון הניח את הגלימה על ראשו של החשוד כדי למנוע מהצלמים לצלם את פניו.

 

עו״ד אילון אורון, פרקליטו של בר זכאי, טען כי המעצר אינו חוקי וכן החשוד ערך בדיקת מאפיינים אותה עבר בהצלחה. לדבריו, השוטר במקום אמר לו שהבדיקה הצביעה על כך שהאלכוהול לא השפיע עליו. ״החשוד לא מדבר בחקירה בגלל שהבין שהחוקרים מנסים להפליל אותו וחוקרים אותו בלי סוף״, טען עו״ד אורון. לדבריו, "החשוד עובר השפלה. העובדה היא שכל מדינת ישראל עוסקת בתיק החקירה שלו״.

 

נציג המשטרה, פקד תומר לביא,  התייחס בדיון לטענת עו"ד אורון שטען כי החוקרים מנסים להפליל את בר זכאי, וטען כי הציעו לבר זכאי לכתוב בכתב ידו את גרסתו לאירוע, אך הוא סירב. עוד ציין נציג המשטרה כי זכות השתיקה של בר זכאי היא בעירבון מוגבל, מאחר והוא ענה על השאלות הקלות, אולם בשאלות הקשות בהם נתבקש להסביר לחוקרים מה קרה - הוא שותק. עוד טען נציג המשטרה כי מהחקירה עלה שהחשוד שיבש את החקירה מיד לאחר התאונה.

 

בסיכומו של דבר השופט דורון חסדאי דחה את הערר, וכתב בהחלטתו כי הוא דוחה את טענתו של עו״ד אורון כי מדובר במעצר לא חוקי. ובאשר להארכת המעצר כתב השופט חסדאי, כי קיים חשד סביר שבר זכאי ביצע את המיוחס לו, ומתקיימת עילת מעצר מחמת מסוכנותו וחשש לשיבוש החקירה. השופט התייחס לסוגיית שתיקו של בר זכאי בחקירה, ואמר כי לשתיקתו יש מחיר, והיא עומדת לחובתו - במקום להפריך את הראיות נגדו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר