האם צו ההסגרה בדרך? אסי בן מוש

זונות וסמים: בתוך ה"קאסות" של הישראלים בקולומביה

בעקבות מעצרם של 18 חשודים בסחר בנשים במדינה, בהם שני ישראלים, מספרים מטיילים על מסיבות ההוללות

 

מה באמת עושים המטיילים הישראלים בקולומביה, או לפחות חלקם? הבוקר (שלישי) נעצרו במדינה הדרום אמריקנית 18 חשודים בפרשה חמורה של סחר בנשים בעיר קרטחנה. בין העצורים שני ישראלים, אחד מהם מטייל שבחדרו נמצאו סמים והשני עובד בבית מלון בעיר. מי ששמו נקשר לפרשה הוא אסי בן מוש, הישראלי שגורש מקולומביה בשנה שעברה. 

הרשויות בקולומביה הגישו בקשה בינלאומית ל'צו כחול' נגד בן מוש. לדברי עורך דינו, איתן און, "המשמעות היא שהם ביקשו אישור לאסוף עליו מידע. לא מדובר ב'צו אדום' שמשמעותו בקשת מעצר, ונכון לעכשיו אין בקשת הסגרה או מעצר. חשוב לציין כי המרחק בין 'צו כחול' לאדום הוא גדול ונכון לעכשיו אנחנו לא מודאגים מהאפשרות של הסגרה. זה נכון שהם יכולים לגלות איפה אסי נמצא, אבל שוב, אין דאגה מצדנו כיוון שאין בקשה להסגיר או לעצור אותו".

און הוסיף כי "אסי בן מוש לא נמצא בישראל כרגע. בפרשה נעצרו כ-18 חשודים וביניהם שני ישראלים נוספים, אחד מהם מוצ'ילר צעיר והשני עובד בבית המלון 'בנחמין' בקרטחנה. הצעיר שנעצר בפרשה נתפס בעקבות סמים שנמצאו בחיפוש בחדרו. בקולומביה עושים רעש גדול מהפרשה הזאת והיא הגיעה עד לנשיא. המטרה הכללית היא לנסות ולנקות את המדינה מסמים, מזנות ומהתדמית שדבקה בה בעקבותיהם. 

בעקבות המקרה, ישראלים שבילו תקופות ארוכות בקולומביה מספרים על השיחות עם בן מוש, ה"קאסות" שאותן ניהל והקלות להשיג סמים ושירותי זנות במדינה. "'בנחמין' זה מעין הוסטל של ישראלים, שעל פי הטענות היה בבעלות בן מוש. מדובר באיש חזק מאוד בקולומביה עם יחסי אנוש מעולים, בעיקר עם ישראלים. בשיחות איתו הוא נחמד ודואג להם. כשהיינו שם היו ישראלים שנשדדו באזור טגנגה, ושעה לאחר השוד דפקו בדלת עם השלל שנשדד מהם. השודד ברח, בן מוש הוא עד כדי כך חזק ודואג לישראלים".

וילה בקולומביה // צילום המחשה: Getty Images

תופעת הסמים והזנות בקולומביה אינה עניין חדש. מטיילים ישראלים שבילו ב"קאסות" חושפים עד כמה העניין נגיש לכל דורש: "ההוסטלים האלה, שחלק מהם בבעלות ישראלים, מספקים הכל. אתה משלם לינה ללילה ואם אתה רוצה סמים, או להזמין זונה לחדר, אתה מגיע לקבלה ומבקש, אין דבר שלא תצליח לקבל. 

"הנשים מגיעות, הן חוגגות במסיבות, מקבלות סמים בחינם ובהמשך עולות לחדרים של המבלים בעבור 100 או 200 שקלים. יש מצב שהן יחזרו גם בלילה שאחרי ללא עלות, רק כדי ליהנות מהמסיבה. אלה לא בדיוק זונות כמו בישראל

"במשטרה המקומית יודעים, האכיפה שם מאוד דלה ונדיר שהם יפשטו על מקום רק בגלל שיש בו סמים או זונות, זה מעין שירות בסיסי שם. זה שונה לגמרי מכל מה שאנחנו מכירים בארץ, פשוט ככה חיים שם. בלילות הראשונים שם ראיתי את צלחות הקוק על השולחן ליד הבריכה וזה היה הלם. לקח לי כמה ימים להבין מה קורה סביבי. ה"קאסות" קיימות בכל מיני ערים ולא רק בקרטחנה. חשוב לציין שהדברים שאמרנו לא מתייחסים באופן אישי לבן מוש, אלא לתופעה רחבה שקיימת במדינה".

 

וילה בקולומביה // צילום אילוסטרציה: Getty Images

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו