מאט לה־בלנק: זה היה הכוח של "חברים"

בגיל 51 מאט לה־בלנק משחק בסדרה הקומית "תוכנית אבא", שעונתה השנייה תעלה ב־yes בשבת • "'חברים' היתה ללא ספק נקודת השיא בקריירה שלי", הוא אומר

לה בלנק ב"תוכנית אבא"

בשבת תעלה ב־yes (ערוץ yes Comedy ב־17:50) העונה השנייה של הסדרה "תוכנית אבא" בכיכובו של מאט לה־בלנק, הלוא הוא ג'ואי מ"חברים".

ב"תוכנית אבא" מגלם לה־בלנק את אדם ברנס, שהופך להיות אבא במשרה מלאה לשלושת ילדיו כשאשתו אנדי (לייזה סניידר, "כן, מותק") מבקשת לחזור לעבוד במשרה מלאה. בלית ברירה הוא מתחיל להיות מעורב יותר בחייהם של ילדיו לצד עבודתו בתור קבלן בנייה.

לה־בלנק חוגג השבוע יום הולדת 51, ולמעט שיערו הכסוף (שהחל להאפיר כבר בשנות ה־90, אבל נצבע לטובת התפקיד ב"חברים") המראה שלו רחוק מלהסגיר את גילו. הוא התחיל את הקריירה בתור דוגמן, הופיע בקליפים של אלאניס מוריסט ושל בון ג'ובי ובפרסומות. הזדמנות המשחק הראשונה שלו היתה בתפקיד אורח ב"נשואים פלוס" בתור החבר של קלי באנדי. הפריצה הגדולה הגיעה עם "חברים".

אחרי ש"חברים" הגיעה לסיומה ב־2004, לה־בלנק הוביל את הספין־אוף "ג'ואי", שרץ במשך שתי עונות עד שירד בשל רייטינג דל. הוא לקח הפוגה ממשחק עד שנקרא לגלם גרסה של עצמו בסדרה "אפיזודס", שעליה זכה בפרס גלובוס הזהב והיה מועמד ארבע פעמים לפרס האמי. 

ב"תוכנית אבא" חזר לה־בלנק לפורמט של סיטקום מול קהל חי. "בעבודה על סיטקום באולפן - רואים אם זה מצחיק את הקהל או לא", אומר לה־בלנק בריאיון לקידום הסדרה. "בידור זו הנאה גדולה עבורי. הדמות של אדם היא אולד־פאשן כמוני. הורות כיום היא מאוד מלטפת ופוליטקלי קורקט. אני לא גדלתי עם סמארטפון".

יש תובנות שהבאת מ"חברים"?

"אני מתנגד נחרצות לפרקים עם עלילה מעמודי החדשות, כי אקטואליה לא מחזיקה מעמד במבחן הזמן והופכת ללא רלוונטית. זה משהו ש'חברים' הצטיינה בו, ומכאן כוחה בשידורים החוזרים. היא על־זמנית. הבדיחה האקטואלית היחידה בעשר שנים היתה באחד הפרקים כשמישהו הזכיר את או.ג'יי סימפסון ואז מישהו אחר הגיב, 'מה, קרה משהו עם או.ג'יי?' למזלנו זה מצחיק גם היום".

גם הדמות של ג'ואי נותרה על־זמנית.

"הדמות הזאת תלך איתי לעד. אני גאה בה מאוד ולרגע לא מנסה להתחמק כשמדברים איתי עליו ועל הסדרה כל פעם מחדש. ילד ברחוב שאל אותי אם אני אבא של ג'ואי. כמעט קיללתי אותו (צוחק). ללא ספק מדובר בנקודת השיא של הקריירה שלי, וקשה לי להאמין שאהיה חלק מהצלחה ענקית נוספת כמו 'חברים'. היו לנו צוות נהדר ותסריטאים מעולים, זה היה מסע מטורף שהסתיים, אבל החיים ממשיכים ומנסים דברים חדשים".

יש סיכוי לאיחוד?

"לא, למרות שהשכר יהיה מעולה. הדמויות התבגרו וזה לא יעבוד כמו ברימייקים אחרים. אף אחד לא רוצה לראות את ג'ואי הולך לבדיקת קולונוסקופייה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר