דיירים חדשים: שינוי ענק בקניון מלחה בירושלים

אחד מהקניונים המצליחים בישראל יורחב בקרוב ויוספו לו שטחי מסר, תעסוקה, מבנה לעיריית ירושלים ודיור מוגן

קניון מלחה, צילום: אבישי פינקלשטיין

קניון עזריאלי מלחה בירושלים, אחד הקניונים המצליחים בארץ יורחב בקרוב. קבוצת עזריאלי קיבלה את אישור הוועדה המחוזית בירושלים להרחבת שטחי קניון עזריאלי ירושלים בכ-100 אלף מ"ר ברוטו, הכוללים שטחי מסחר, תעסוקה ודיור מוגן ומבנה שיבנה עבור עירית ירושלים.

הוועדה אישרה במסגרת הדיון את הרחבת שטחי המסחר בקניון בכ-22 אלף מ"ר ברוטו. את שטחי התעסוקה, הממוקמים בשלוש הקומות שמעל הקניון, ומתפרסים כיום על סך של שלוש אלף מ"ר ברוטו, אישרה הוועדה להגדיל ב-36 אלף מ"ר ברוטו נוספים, כך ששטח התעסוקה הכולל במתחם, לאחר הרחבתו, יעמוד על כ-39 אלף מ"ר. 

עוד אישרה הוועדה המחוזית את הקמתו של מתחם דיור מוגן ואגף סיעודי בצמוד לקניון, בשטח של כ-40 אלף מ"ר ברוטו, עד 300 יחידות דיור. לכשיוקם, מתחם הדיור המוגן בירושלים צפוי להיות הנכס השישי של הקבוצה בתחום זה. לקבוצה כיום שני מתחמי דיור מוגן פעילים, פאלאס תל אביב ופאלאס רעננה ועוד שלושה נכסים בשלבי הקמה שונים הכוללים את להבים, ראשון לציון ומודיעין, שהקמתו צפויה להסתיים במהלך הרבעון השלישי של שנת 2018.

הרחבת שטחי קניון עזריאלי ירושלים תבוצע בשני שלבים. השלב הראשון יכלול בעיקר את המסחר והדיור מוגן והשלב השני יכלול בעיקר את שטחי התעסוקה. במקביל להרחבת שטחי הקניון, צפויות להתקדם אף העבודות לבניית הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים שבמסגרתם תיבנה תחנת רכבת בסמוך לקניון, מה שיגדיל את הנגישות התחבורתית של הקניון. 

כך ייראה המתחם החדש של קניון עזריאלי בירושלים. הדמייה

קניון עזריאלי ירושלים, הגדול ביותר בירושלים וסביבתה, נפתח למבקרים בשנת 1993 ותוכנן על ידי היזם והאדריכל דוד עזריאלי ז"ל. מדובר בקניון השלישי שהוקם על ידי הקבוצה והוא בנוי משלוש קומות מסחר הכוללות כ-260 חנויות של המותגים המובילים בארץ ובעולם. בקניון מבקרים מדי יום 30 אלף מבקרים. הפדיון בקניון עומד על כ-100 מיליון שקלים בחודש.

 לאחרונה הסתיים תהליך שיפוץ נרחב שהובילה קבוצת עזריאלי בהשקעה של כ-80 מיליון שקל. השיפוץ כלל את כל השטחים הציבוריים בקניון, החלפת ריצוף, החלפת תקרה, שינוי התאורה, שדרוג גרמי מדרגות, החלפת מעקות, שילוב מרכיבי עיצוב בתקרה, שיפוץ מתחם המזון, החלפת גרמי מדרגות בשתי מעליות חדשות ושקופות ועוד. בנוסף, הוקם בקניון "מלחה מרקט" , שוק קטן המשתרע  על כ 500-600 מ"ר הכולל 20 דוכני מזון ודוכנים לכלי בית. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר