לוחמת שיריון באימון // צילום: דובר צה"ל // לוחמת שיריון באימון // צילום: דובר צה"ל

חיל השריון ממליץ: לגייס נשים נוספות לתפקידי לחימה

לאחר כשנה וחצי של פיילוט מוצלח: החיל ימליץ לרמטכ"ל להמשיך בגיוס הנשים לתפקידי לחימה בשורותיו • עשר חיילות סיימו בהצלחה הכשרה בגדוד קרקל, ארבע עברו קורס למפקדות טנק • "לא התפשרנו ולא ויתרנו להן על כלום, והן עשו את זה כמו לוחמות אמיתיות"

הרמטכ"ל גדי איזנקוט עוד לא קיבל את ההחלטה בנוגע להמשך גיוס נשים לתפקידי לחימה בחיל השריון, אך החיל ימליץ לו להמשיך לבחון את הנושא ולגייס כ-40 נשים נוספות לתפקידי לחימה בחיל. על פי התכנון, הבנות שסיימו עד כה את הכשרתן על הטנקים, תהיינה המפקדות של המתגייסות החדשות.

צה"ל פתח את הפיילוט לשילוב נשים בחיל השריון לפני כשנה וחצי, במטרה לבחון האם וכיצד ניתן לשלב נשים בטנקים שיוצבו במערך הגנת הגבולות. את הפיילוט פתחו 15 לוחמות לאחר הכשרה בסיסית כלוחמות בקרקל. הכשרתן על הטנקים כללה אימוני יסוד על הטנק בכל תפקידיו (טען, תותחן, נהג ומפקד) וכן אימונים בשטחים פתוחים וסגורים, כמו גם התנסות מבצעית בגבול מצרים. עשר נשים סיימו את המסלול בהצלחה, ובחודש יוני דיווחו בצה"ל כי לראשונה, ארבע נשים סיימו את קורס מפקדי הטנקים. 

בחיל השריון ימליצו, כאמור, לגייס כמה עשרות בודדות של נשים לתפקידי לחימה בחיל על מנת להמשיך ולבחון את שילוב הנשים בתפקידי לחימה באופן מעמיק יותר.

קצין שריון ראשי, תא"ל גיא חסון, אמר לאחר הכשרת ארבע מפקדות הטנק החדשות כי "לא התפשרנו ולא ויתרנו להן על כלום, והן עשו את זה כמו לוחמות אמיתיות. לאחר שנה וארבעה חודשים אנחנו יודעים לומר בודאות שצוות לוחמות שריון בפיקוד מפקדת יכול להיות צוות בהגנת הגבולות. הצוות יהיה מגדרי בלבד - רק נשים - ואם הן יידרשו לכך, הן יפתחו במרדף אחרי חוליית דאעש שתנסה לחדור מסיני".

העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו