ישראלים בבורגס: "שיקרו לנו, הציגו מסעדות ככשרות"

בעלי מסעדות רצו למשוך ישראלים דתיים והציגו "תעודות כשרות" • "הם מוכרים בשר טריפות ומערבבים חלב ובשר", סיפר תייר שנכווה

סאני ביץ', בורגס // צילום: קוקו

אחד היעדים המבוקשים ביותר בקרב ישראלים, ביניהם דתיים וחרדים רבים, הוא אזור סאני ביץ' שבבורגס, בולגריה. במקום, כפי שמרמז השם, ישנם חופים, בתי מלון, פרקי מים, מסעדות ואטרקציות שונות למטייל ולמשפחות. 

התושבים המקומיים גילו במהירות שכדאי להם ללמוד כמה מילים בעברית ולהציע שירותים שונים לישראלים. במקביל אליהם הגיעו גם יזמים ישראלים, שפתחו עסקים באזור. כך, בשנים האחרונות פעלו מספר מסעדות ישראליות כשרות למהדרין במקום, אך אלו נסגרו עם הזמן. מי שניצלו את הפרצה הם אנשי עסקים מקומיים, שהבינו את הפוטנציאל הכלכלי, והציגו את המסעדות שלהם, שבהם נמכר בשר שנחשב טרף לחלוטין, ככשרים, תוך הטעיית הצרכנים הישראלים באמצעות תעודות "כשרות"

"הייתי עם המשפחה שלי במשך שבוע בבולגריה, וחיפשנו מקום לאכול", סיפר דני אסולין בקבוצת וואטסאפ שבה מועבר מידע למטייל הדתי בבולגריה. "עברנו ליד אחת המסעדות ואז יצא אלינו מישהו ששאל אותנו בעברית אם אנחנו מחפשים מקום לאכול, והמליץ על המסעדה שלו. הוא הציג אותה כמסעדה בשרית כשרה עם תעודת כשרות. ישבנו כולנו לאכול. אחרי שיצאתי מהמסעדה פתאום אדם דתי שאני מכיר שאל אותי בהלם איך אכלתי שם? שאלתי אותו מה הבעיה  והוא אמר לי שזה מקום לא כשר ושהכשרות מזוייפת. נדהמתי".

צילום מסך שהופץ בקבוצות וואטסאפ

מדובר בשתי מסעדות שמציגות את עצמן ככשרות למהדרין למרות שמדובר בהונאה, סיפר אסולין. "גורמים במקום שערכו בדיקה בנושא אמרו שבמסעדות מציגים את עצמם כישראלים וכבעלי תעודות כשרות מהודרות, למרות שמדובר בבשר טריפות ועל ערבוב בשר וחלב. אלו מסעדות שנמצאות ליד מלונות שבהם יש בדרך כלל הרבה יהודים וישראלים דתיים וחרדים ולכן זה מסוכן. 

גולשים חדי עין זיהו שהתאריך העברי והלועזי שמוצגים בתעודה הינם בהפרש של כמה שנים זה מזה. "מתברר גם שהתעודה היא בכלל כשרות למפעל חומוס שנמצא בבולגריה ולא קשורה למסעדה ולבשר שהם מגישים. הבעיה היא שהרבה מהתיירים הדתיים לא בודקים את התעודה וסומכים עליהם. זה שדתיים יושבים שם זה בגלל טעות ולא צריך בגלל זה גם לאכול שם. תיזהרו", אמר אסולין.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר