סמים ומעפילים: "הנס" של נבחרת רוסיה

מה בדיוק השתנה בין משחקי ההכנה המאכזבים של הרוסים למחזורי הפתיחה של המונדיאל? • האם החשדות על שימוש בחומרים אסורים נכונים? • ייתכן ואת התשובות לכך מחזיק הנשיא ולדימיר פוטין • היום בצהריים יעמדו החשדות לעוד מבחן, כשרוסיה תפגוש את אורוגוואי החזקה

פוטין ואינפנטיני. האם הם יודעים משהו שאנחנו לא? // צילום: אי.פי // פוטין ואינפנטיני. האם הם יודעים משהו שאנחנו לא?

ניצחון על דרום קוריאה באוקטובר אשתקד היה הפעם האחרונה שנבחרת רוסיה טעמה את טעם הניצחון במשחק רשמי כלשהו. מאז, התוצאות היו רעות: תיקו עם איראן, הפסד לארגנטינה, תיקו עם ספרד, תבוסה לברזיל, ובמשחקים האחרונים - הפסדים לצרפת ולאוסטריה ותיקו עם טורקיה. 

והנה, החל המונדיאל והנבחרת של סטניסלב צ'רצ'סוב כאילו קיבלה כנפיים: 0:5 על סעודיה, 1:3 על מוחמד סלאח ושות', כושר ההבקעה הטוב בטורניר (לצד אנגליה ובלגיה), ובכלל, השחקנים האנמיים עם הסמל של הנשר הדו־ראשי פתאום רצים יותר מכל שחקני נבחרת אחרת.

נשמע חשוד? בצדק. ה"דיילי מירור" פרסם כי שנה וחצי לפני המונדיאל היו לפיפ"א הוכחות ברורות ששחקני רוסיה או חלקם השתמשו בסמים, אך בארגון "בחרו להתעלם". ורגע לפני שרוסיה עוברת עוד בדיקה לפני התחרות, אחד השחקנים החשודים "נפצע" והוחלף בחלוץ בן 39 (איגנשביץ'). הבדיקה האחרונה טרם המונדיאל אמנם זיכתה את הרוסים "בהיעדר ראיות מספיקות", אבל מי יכול לערוב שביום שאחרי הבדיקה לא חזרה רוסיה להשתין מהמקפצה על ההגינות בספורט? 

וזה לא שחסרים תקדימים: רק היזכרו באולימפיאדה האחרונה ובמספר האתלטים הרוסים שלא הורשו להשתתף בשל שערוריית הסמים. כשפוטין מדבר בשבחי העוצמה הרוסית בימי ברית המועצות - עניין שיש לו ביטויים רבים, מיצירת הבסיסים בסוריה וכלה בטיהור איטי של סטאלין - הוא בוודאי לא יזדעזע אם גם הספורטאים שלו חוזרים להשתמש בסמים. בכלל, לא אופתע אם הוא זה שהורה "לשפר הישגים" כדי לא לבאס את האומה הרוסית הגדולה במונדיאל הביתי. 

בלי סמים ספק אם רוסיה היתה עוברת את שלב הבתים, מה שעוד היה עלול לסדוק את מיתוס הגדלות שמטפח הקרמלין. איך כתב הסאטיריקן הרוסי ויקטור שנדרוביץ'? "בתור אוהד ספרטק מוסקבה, קשה לי לייחל למפלתו של צ'רצ'סוב (שהיה שוער המועדון במשך שנים; ד"ב), אבל אין ברירה... במחוזותינו כל שער הופך להזרקה של עוד מנת אופוריה, שמוחדרת לוורידים של אוכלוסייה שגם כך כבר ירדה מהפסים. פוטין כבר יסחוט את תפוז יחסי הציבור הזה עד הסוף". ייתכן שכאשר דיבר על החדרת חומרים ממריצים לגוף האומה, שנדרוביץ' לא פספס בהרבה גם ביחס להחדרה של חומרים אחרים. 

ברוסיה כמובן הכחישו ("כל הבדיקות נקיות"), אבל האמינות הרוסית מאז קרים ומזרח אוקראינה היא בערך הדבר הזול ביותר בעולם. ופיפ"א? המוניטין של הארגון המושחת הולך לפניו גם כך, ועל פי ה"טלגרף"הבריטי, אנשיו של ג'אני אינפנטיני סירבו לחשוף כמה בדיקות נערכו לסגל הרוסי מאז נפתח המונדיאל. 

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר