פרשת המורה הפדופיל: ההורים עתרו לבג"ץ בדרישה לפטר את המנהלת

20 הורים טוענים כי התנהלותה של המנהלת אפשרה לשאול שמאי להמשיך לפגוע בתלמידים

שאול שמאי // צילום: גדעון מרקוביץ'

קבוצה של 20 הורים לתלמידים מבית הספר היסודי בתל אביב, שבו עבד המורה הפדופיל שאול שמאי, הגישה אתמול לבג"ץ עתירה נגד משרד החינוך, שבה הם דורשים להעביר מתפקידה את מנהלת בית הספר.  

העתירה הוגשה באמצעות עו"ד דפנה הולץ־לכנר נגד כמה גורמים במשרד החינוך, ובהם מנכ"ל המשרד שמואל אבואב, מנהלת מחוז תל אביב ומנהלת בית הספר. בעתירה דורשים ההורים ממשרד החינוך גם לפרסם כללים ונהלים בכל הנוגע להעסקתם של מורים מחליפים.

בעתירה מפרטים העותרים את טענותיהם בדבר מחדליה של המנהלת בהקשר העסקתו של שמאי, ששובץ כמורה מחנך בכיתה ב', והתעלמותה מהתנהגותו הפסולה עם התלמידים. עוד טוענים ההורים כי המנהלת מצויה במצב של ניגוד עניינים שאינו מאפשר לה לשים את טובת התלמידים בראש סדר עדיפויותיה. לטענתם, "המנהלת שכרה את שירותיהם של עורכי דין פליליים ובהתאם לעצותיהם היא פועלת, ומתנהלת מאז פרוץ הפרשה בראש ובראשונה בהתאם לאינטרס האישי שלה".

עוד נכתב כי "ככל שתכיר יותר בפגיעה ובנזקים שנגרמו כתוצאה מהאירועים, כך תעמיק הסכנה האישית שלה והסיכון שאותו תיאלץ לקחת על עצמה, שמא בסופו של התהליך היא עשויה למצוא את עצמה מסובכת באחריות אזרחית ו/או פלילית".

עוד מצוין בעתירה כי שיקול דעתה של המנהלת היה לקוי, ואלמלא זאת היה אפשר למנוע את המשך ביצוע עבירות המין של המורה בילדים. עוד טוענים ההורים כי ההעסקה של המורה הפדופיל נעשתה למרות הוראה מפורשת שלא להעסיקו. לטענת ההורים, כדי לעקוף הוראה זו העסיקה המנהלת את שמאי על בסיס שעתי, ועל כן הוא לא נדרש להציג תעודת יושר.

העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר