מזעזע: הוחזקה בשבי 20 שנה ע"י אביה ואחיה

בת 42 מארגנטינה נמצאה עירומה ואזוקה למיטתה כאשר עפ"י החשד הייתה לכודה שם במשך כ-20 שנה • האחראים: אביה ואחיה, יתר בני המשפחה ידעו ושמרו על שתיקה • השכנה התריעה: "חיי הפכו לגיהנום מהצרחות ששמעתי דרך הקיר"

מזכיר את המקרה החמור באוסטריה. הכולא פריצל בעת משפטו // צילום: אי.פי

יוזף פריצל, הגרסה הארגנטינאית: המדינה הדרום אמריקנית סוערת בימים האחרונים בעקבות חשיפת פרשת התעללות שבמסגרתה הוחזקה אישה בשם מריסה אלמירון בתנאי שבי במשך 20 שנה. 

המשטרה חושדת שאביה של אלמירון, בת 42 כיום, הוא זה שכלא אותה בביתם בעיר Venado Tuerto  כנקמה על כך שהיה לה חבר. תנאי הכליאה שלה היו חמורים במיוחד, והיא נמצאה כשהיא כבולה למיטתה ועירומה, עם הצרכים שלה מסביבה. לטענת המשטרה היא במצב פסיכולוגי קשה ועם תת תזונה בשל מסכת ההתעללויות.

בין היתר נודע כי שמונה שנים לאחר שאביה החל להחזיק אותה בתנאים המחפירים האלו, הוא נפטר, אך תקוותיה לצאת לחופשי עד מהרה התנפצו לרסיסים כאשר אחיה, מריו, המשיך להתעלל בה לעוד שתים עשרה שנה. 

המקרה נחשף הודות לתושייתה של אחת השכנות, שפנתה למשטרה בעקבות צעקותיה של מאריסה. "ביתי היה גיהינום עלי אדמות משום שכל הזמן שמעתי את הצרחות שלה דרך הקירות," השכנה סיפרה. "היא עברה התעללות קשה". 

השכנה הוסיפה כי ניסתה לערב את המשטרה שוב ושוב אך ללא הועיל, בין היתר משום שהאח סירב לאפשר כניסה של השוטרים לביתו ללא צו שופט. לבסוף הצליחה אותה שכנה לערב גורמים אחרים ברשות המקומית. נכון לסוף השבוע, בתקשורת בארגנטינה דווח כי האח טרם נעצר, בעוד מריסה נמצאת באשפוז בבית חולים.  

כאמור, קיים דמיון רב בין המקרה הזה למקרה אחר שזעזע את העולם. לפני כעשר שנים נחשף העולם להתעללות של יוזף פריצל, מהנדס בניין אוסטרי שכלא את ביתו אליזבת במרתף ביתם למשך 24 שנים מאז היותה בת 18. הוא אנס אותה שוב ושוב וגרם לה ללדת שבע פעמים. שלושה מהילדים נכלאו גם הם במרתף ולא ראו אור יום עד שהתגלו, בעוד ששלושה אחרים גרו עימו ועם אשתו (התינוק השביעי מת זמן קצר לאחר הלידה). 

פריצל הונה את אשתו ואת שאר המשפחה כאשר הכריח את אליזבת לכתוב מכתבים שבה היא מספרת שברחה מהבית והצטרפה לכת סודית ואינה רוצה שיחפשו אותה. הוא נשלח למאסר עולם בשנת 2009 .

העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!

יוזף פריצל. פשעיו לבסוף התגלו // צילום: GettyImages

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר